Heb wel wat met mijn hond getraind en het principe is bij een paard natuurlijk hetzelfde, toch moet ik er nog even wat handigheid in krijgen.
Goed kijken waar ik ga staan als ik een oefening vraag, goed kijken waarvoor ik wel en waarvoor ik niet ga belonen.. En ook goed kijken wat
ik ga corrigeren en wat ik ga negeren aan ongewenst gedrag.
Nou goed, Karlijn is wel een vlotte leerling we hebben er nu twee 'kunstjes' redelijk inzitten. Het nee schudden doet ze te vaak, ook als ik het niet
vraag en dat negeer ik maar. Af en toe ben ik met achterwaarts wat onduidelijk, denk dat ik de jambette beter op zweephulp kan gaan zetten.
Jambette is nog heel nieuw voor ons, maar die op 2:20 vind ik netjes, dat is de uitvoering waar ik naartoe wil, netjes beheerst. En nu ik het op
film heb staan kan ik ook goed zien hoe ik haar daar heb begeleid met mijn hand en hoe ze het dan beter oppikt dus daar kan ik weer mee verder.
Op een gegeven moment begint ze een beetje ongecontroleerd te maaien met haar voorbeen, dan wil ik haar bij haar hoofd even een beetje omduwen
maar dat begrijpt Karlijn anders dus dat ziet er een beetje knullig uit.. Miscommunicatie zullen we 't maar noemen haha. Zie daar ook direct op film
mooi hoe ik daar duidelijker moet zijn voor haar. Oh enne,, ja ze is onwijs hengstig

Het 'blijf en kom' is nog heel klein, maar als ik haar dan laat blijven begint ze onwijs met haar hoofd te schudden, gewoon negeren maar?
Nou goed, ik hoor graag tips en commentaar van jullie

Heb wel weer een goed idee hoe ik dat de volgende keer beter kan doen, ga ik morgen weer even mee aan de slag haha.