Spagaat

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MandyR_

Spagaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 09:27

Hoi iedereen,

Ik heb laatst in 2 dagen mijn paard de spagaat aangeleerd, _/-\o_
Maar.....
Nu wil ze alleen nog maar in de spagaat staan :+ Ik wil haar nu ook de spaanse pas aanleren, maar als ik ervoor ga staan, dan gaat ze meteen in de spagaat staan.. Ik negeer het, maar als ik wil dat ze eruit gaat, dan verzet ze geen stap. Ook als ik de pas vraag, zet ze haar hoef verder, en dan staat ze in de spagaat, het lijk dus alsof ze veel te overenthousiast is, maar wat niet echt in voordelen werkt...

Ik ben al op zoek geweest naar iemand die lessen doet in Z-H maar ik heb niemand gevonden.. Ik heb namelijk soms het idee dat ik alles verkeerd aan heb geleerd (ondanks alles gevolgd te hebben op site enz.)

Weet iemand wat ik moet doen?

Groetjes, Mandy

Captain

Re: Spagaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:02

Wat allereerst al een stuk veiliger is is de spaanse pas te vragen terwijl je ernaast loopt.
Dus voor hem gaan staan als commando voor de spagaat en ernaast voor de spaanse pas.
Wat is je commando nu voor de spaanse pas? Probeer naast hem te gaan lopen en dan het commando te geven. :)

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 11:12

Mijn commando voor de pas is bij iedere stap die ze zet pas te zeggen, dat is namelijk ook de jambette commando, maar ik sta ervoor omdat ik dan allebei der benen op kan laten tillen, als ik aan 1 kant sta, kan ik het andere been niet vragen.. Daar zit ik dus mee in de knoop.

KanjerLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:53

Mmm.. Zo te lezen is het dus ongewenst, vraag haar "terug" Of achterwaarts te gaan, dit kan al op commando gezet zijn (dus vraag dan dat commando), is het nog niet op commando doe het dan door middel van druk. Ga naast/voor je pony staan, en druk tegen haar borst aan, om zo terug te gaan. Meestal helpt het wel. Elke keer wanneer het ongewenst is, terug/achterwaarts vragen.

Desireex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:55

Haha daar had ik ook last van maar ik trok bij iedere pas mijn pony iets naar voren om de pas te maken en niet de spagaat

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 15:56

Desireex schreef:
Haha daar had ik ook last van maar ik trok bij iedere pas mijn pony iets naar voren om de pas te maken en niet de spagaat

Haha, dat is probleem, zelfs als ik druk geef naar voren reageert ze niet :+

KanjerLove schreef:
Mmm.. Zo te lezen is het dus ongewenst, vraag haar "terug" Of achterwaarts te gaan, dit kan al op commando gezet zijn (dus vraag dan dat commando), is het nog niet op commando doe het dan door middel van druk. Ga naast/voor je pony staan, en druk tegen haar borst aan, om zo terug te gaan. Meestal helpt het wel. Elke keer wanneer het ongewenst is, terug/achterwaarts vragen.

Dankjewel !

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:49

Mijn paard doet dit met de jambette. Als ie snoepjes wil, doet ie soms zomaar de jambette. Dit corrigeer ik dan door te zeggen 'zet neer!'

Als jouw paard in de spagaat gaat staan zonder dat je het vraag, kun je 'm achteruit zetten en zeggen 'terug!'