yellow slooft zich weer uit, :')

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

iloveyellow

yellow slooft zich weer uit, :')

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 19:24

Foto's zeggen genoeg denk ik :')
De deken zat nog op omdat, dat fijner is! Dat zit beter en het is voor yellow fijn dat ik niet zo bonk :+ . Verder heeft yellow daar ook geen last van.

Die ging hohoog! Ze liep ook nog een stukje en, bleef mij te lang staan :') dat ik even vastpakte aan de nek!
Afbeelding
Vrijheid is blijheid :+
Afbeelding
De zweep is een hulp steuntje om haar te laten weten wat ik bedoel! Als ik de zweep omhoog houd blijft ze wat langer staan(zo ging het van voor). Dit hielp wel goed! :D
Afbeelding
Daar gingen we weer! We zijn veel bezig met rijden op lichaam dus zonder teugels enz. Maar met benen, lijf en gevoel! Dat gaat steeds beter, zo goed dat we van stilstaand naar galop kunnen zonder dat je veel hoef aan te sporen maar met wat kleine beendruk!
Afbeelding
Jaja, ze deed het goed! :j
Afbeelding
Phoe die ging hoog! Mijn hoofd spreekt boekdelen, en yellow's mond whahaha!!
Afbeelding
Gaan liggen op commando! Dat gaat heel goed ze begrijpt het nu heel goed!
Afbeelding
En daar lagen we :')
Afbeelding
En wil ze opstaan en draait ze ondertussen weg en gebeurd dit! :+
Afbeelding

:wave: laat je een reactie achter?

'martine

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:37

Ik vind knap dat je dit kunt al krijg ik het idee dat jouw pony het minder leuk vind. Echt vrolijk kijkt hij/zij niet.

Eske_B

Re: yellow slooft zich weer uit, :')

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:39

Dat niet vrolijk kijken komt vaak door concentratie.
Deze pony heeft oren niet plat in de nek, dus is ie niet boos.
Eerder concentratie.

Ziet er echt uit als 'lol met je knol' :D

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:40

Haha vet gaaf! :D

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:40

Volgens mij vindt Yellow hier niets aan.

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:42

Concentratie ziet er bij mijn paard anders uit, die legt de oren niet zo ver naar achteren....

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:45

Waarom lopen mensen altijd maar te mekkeren bij vrijheidsdressuur dat de ponies het niet leuk vinden omdat ze hun oren niet vooruit hebben. Als je je een beetje in verdiept weet je dat het 9 van de 10 keer gewoon concentratie is.

Echt hoor mensen, als zo'n beest het niet leuk vind doet ie het ook echt niet als je alleen op je zit rijd.

De shet waar ik vroeger veel mee trainde keek ook niet vrolijk, maar die vond het toch echt super leuk hoor. Gewoon pure concentratie en gefocused op je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:48

Offtopic; Eskegirl; Paarden hoeven niet hun oren helemaal plat naar achter te doen om boos te zijn.. ;)

Ik vind echt dat jullie vooruit zijn gegaan. :j
Yellow ziet er echt goed uit vergeleken bij een tijd geleden.
Het verhaal in je profiel is ook erg mooi. :)

Toch nog even over dat boos kijken.
Ik herken dat heel erg bij Kim en daarom heb ik besloten om (zoals vandaag) maar 10 minuutjes hooguit kwartier bezig te zijn met grondwerk/VD en daarna samen nog iets anders, even laten grazen bijv.
Ik denk dat dat voor jou en Yellow ook wel een goede tip is. :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:49

liempje schreef:
Concentratie ziet er bij mijn paard anders uit, die legt de oren niet zo ver naar achteren....

Gelukkig is elk paard anders en is het moeilijk te beoordelen vanaf een schermpje hoe een paard zich voelt. :)*

Gaaf Martine! Rijden op zit ziet er goed uit! 8-)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:52

H_Nalanta schreef:
liempje schreef:

Gelukkig is elk paard anders en is het moeilijk te beoordelen vanaf een schermpje hoe een paard zich voelt. :)*

Gaaf Martine! Rijden op zit ziet er goed uit! 8-)

Ik ga helemaal met jou mee. iedereen begint weer over zijn eigen knol en vanaf de foto`s kan je niet echt.objectief beoordelen..
ik denk niet dat.een paard even gaat liggen omdat hij het niet leuk vind

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:55

Ik kan niet ontkennen dat ik ook zoiets heb van: is het wel zo leuk als het zou moeten zijn?
En dan niet alleen door de oren, maar gewoon door de gehele houding ... En ik weet echt wel hoe een paard eruit ziet wat geconcentreerd is, en ik weet heel goed dat niet elk paard constant z'n oren naar voren heeft .. Die van mij kan er namelijk ook wat van .. Maar toch, er is iets .. Kan er alleen geen vinger op leggen wat ...

@ Millanka : jouw reactie is onzin, sorry dat ik het zeg .. Het is niet omdat het vrijheidsdressuur is dat het allemaal uit vrije wil gebeurt, geloof mij .. Er wordt altijd zo geschermd met 'als je paard niet wil doet ie het niet en loopt ie gewoon weg'. Moet je mij eens zeggen hoeveel mensen hun paarden de kans geven om weg te lopen ... Ik kan je namelijk zeggen dat het geen fijn gevoel is als je paard andere dingen leuker vindt dan bij jou te zijn .. (en dit kan ik weten, want mijn paard krijgt die keuze wel, en vertrekt af en toe nog gewoon eens .. gelukkig wel al minder dan in het begin :+ ).

Misschien is het trouwens toch gewoon puur de deken hoor, waardoor ze het toch niet zo leuk vindt .. Ik kan me namelijk niet herinneren dat ze altijd die uitstraling heeft, dus ik gok daarop ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:57

Susyb schreef:
Ik ga helemaal met jou mee. iedereen begint weer over zijn eigen knol en vanaf de foto`s kan je niet echt.objectief beoordelen..
Dat mag ook wel wat minder.. :=
Ik gaf gewoon een goedbedoelde tip..

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:04

Ik heb geen Knol maar een paard Susyb. Als ik er geen prettig gevoel bij krijg als ik deze pony zie, mag ik daar mijn mening over geven. Daar is het forum voor.

Het gaat mij ook niet alleen om de oren maar om het hele plaatje. Ik zie ook iets in het oog dat mij niet het gevoel geeft dat het dier het leuk vind. Zoals gezegd het hele plaatje!

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:07

KoudbloedKim schreef:
Susyb schreef:
Ik ga helemaal met jou mee. [size=15]iedereen begint weer over zijn eigen /size] en vanaf de foto`s kan je niet echt.objectief beoordelen..
Dat mag ook wel wat minder.. :
Ik gaf gewoon een goedbedoelde tip..

Ik had het ook echt nieta tegen jou ;) maar meer over de niet onderbouwde reacties van mensen zoals " mijn paard doet zo.niet dus dan is het negatief " net zoals mensen zijn paarden heel verschillend in hun doen en laten..

Sommige mensen worden stil als ze zenuwachtig zijn en andere bijv druk. mensen scheren dieren zo snel over 1 kam...
en kbk jij onderbouwd je reactie nog maar het was dus meer bedoeld naar de mensen die dat niet doen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:11

wat ziet dat er goed uit!
ik volg je verhalen wel vaker en vind dat jullie erg vooruit zijn gegaan! ziet er erg leuk uit!

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:11

[***] schreef:
@ Millanka : jouw reactie is onzin, sorry dat ik het zeg .. Het is niet omdat het vrijheidsdressuur is dat het allemaal uit vrije wil gebeurt, geloof mij .. Er wordt altijd zo geschermd met 'als je paard niet wil doet ie het niet en loopt ie gewoon weg'. Moet je mij eens zeggen hoeveel mensen hun paarden de kans geven om weg te lopen ... Ik kan je namelijk zeggen dat het geen fijn gevoel is als je paard andere dingen leuker vindt dan bij jou te zijn .. (en dit kan ik weten, want mijn paard krijgt die keuze wel, en vertrekt af en toe nog gewoon eens .. gelukkig wel al minder dan in het begin :+ ).

Nee daar kan ik zeker over mee praten. Voor mij is vrijheidsdressuur juist plezier en samenwerking van beide kanten. Mijn paard krijgt gewoon de kans om weg te lopen en helaas neemt ie daar ook gebruik van. Maar dan ga ik hem niet alsnog een touwtje ombinden met het idee dat ie toch maar lekker gaat doen wat ik zeg wat ie moet doen. Want helaas werkt dat niet met hem, dan sluit ie zich af en gebeuren er uiteindelijk echt ongelukken met hem.

Ik snap dat mensen hun paarden met vrijheidsdressuur nog kunnen dwingen maar vrij rijden zonder hoofdstel of iets? Lijkt me niet dat je je paard nog goed kan besturen en hij het allemaal braaf toe laat als die er helemaal geen plezier in heb.

Moet wel zeggen dat ik hem een beetje te hoog vind steigeren. Daar zie ik heel veel topics van de laatste tijd op bokt...
En daarnaast denk ik niet dat de deken schokdempend is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:13

Ik ga niet oordelen, maar van het vrij rijden zie je enkel 2 galopfoto's waarvan ze bij 1 nog een zweep vast heeft. Gewoon objectief gekeken, wil er verder niks mee zeggen ;) (denk namelijk niet dat ze yellow in galop slaat of iets dergelijks hoor :+ )

SimoneUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:14

Ziet er heel leuk uit :D

esther_X_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:16

haha die zesde foto!
echt geweldig! _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:24

Susyb schreef:
Ik had het ook echt nieta tegen jou ;) maar meer over de niet onderbouwde reacties van mensen zoals " mijn paard doet zo.niet dus dan is het negatief " net zoals mensen zijn paarden heel verschillend in hun doen en laten..

Sommige mensen worden stil als ze zenuwachtig zijn en andere bijv druk. mensen scheren dieren zo snel over 1 kam...
en [naam] jij onderbouwd je reactie nog maar het was dus meer bedoeld naar de mensen die dat niet doen ;)
Tja, je hebt het erover dat iedereen over zijn eigen 'knol' begint en aangezien ik dat ook deed, kwam het wel zo over. :)

Maar goed, laten we elkaar in waarde laten.. :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:35

Millanka schreef:
Moet wel zeggen dat ik hem een beetje te hoog vind steigeren. Daar zie ik heel veel topics van de laatste tijd op bokt...
En daarnaast denk ik niet dat de deken schokdempend is.

Wat een gezeur weer, is het niet dat iemand geen cap op heeft, dan wel dat het paard boos kijkt, dan wel dat de kunst te hoog uitgevoerd wordt..
Elk dier heeft zijn eigen manier van steigeren. De een slaat uit, de ander gaat laag, de volgende weer hoog. Natuurlijk kun je dit allemaal trainen maar je begint toch met de manier die je paard je aanbied.

Ik ken Yellow en heb al verschillende keren met haar gewerkt, ze kijkt inderdaad altijd een beetje zuur maar sommige paarden hebben nu eenmaal snel een zuur gezicht als de oren naar achteren gaan. ;) Ik kan jullie allemaal met zekerheid zeggen dat Yellow het ontzettend leuk vind om mee te werken en Martine haar op een hele vriendelijke manier traint, als ze geen zin meer heeft kan Yellow ook gewoon weglopen maar Yellow vind het zo leuk dat ze dat niet doet. :)

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 20:38

@iedereen over oren naar achteren!
Yellow en ik hebben een tijd gehad van een dipje, ik weet hoe ze kan zijn als het niet wil of als ze het niet leuk vind! Yellow heeft superveel schrik en ik maak het mee dus weet ik dat wel beter denk ik :D Ik ben zelf heel tervreden over hoe het nu gaat! En die zweep is alleen voor het steigeren als hulp en dingen vragen zoals; jambette en compliment ohz! En yellow voert dingen graag extra groot uit! De jambette lijkt het alsof haar been uit de kom vliegt soms en met steigeren sta je soms versteld van hoe hoog! Als yellow het niet fijn zou vinden zou ze zulke dingen zeker niet doen ;)

Verder veel leuke reacties :D

xxonbekendxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 21:21

Ik vind het erg super uit zien. ;)
Leuk pony ook! :D

fleurx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 22:38

echt heel cool !!
zie er super mooi uit, haha ik was net het liedje van coldplay YELLOW aan het luisteren en toen zag ik Yellow staan :P

jarytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 00:06

Jaloers! :oo

Knap hoor!