[AR] Sulky verven

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HeleneDas

Sulky verven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 19:01

Hallo!

Omdat de verf van mijn sulky nogal beschadigd is door het reizen, en stoten & vooral doordat hij een paar x uitgebogen\gelast is, wil ik hem graag helemaal opnieuw gaan verven, staat wel zo netjes! :)

Hij is nu donkerrood\bordeaux met een crème zitting, de zitting is helemaal nieuw en ik wil hem graag deze kleur houden dus die blijft gewoon het zelfde.

Mijn shet is trouwens vos bont!
Ik twijfel of ik hem weer donkerrood maak ( zowieso dan donkerder dan dit ) of zwart ( of heeft iemand nog andere ideeën? ) wil. Zwart is misschien wel chic met de zitting en past overal bij maar bordeaux is net weer anders dan normaal dus ook leuk!

Heeft iemand enig idee of 2\3 dagen hard doorwerken genoeg is om hem weer af te krijgen? ik wil er graag de tijd voor nemen, dus vind het helemaal niet erg om een paar uur per dag lekker bezig te zijn, heb nu toch nog vakantie!
Ik wil de bekleding helemaal inpakken met vuilenzakken etc zodat er niets om de bekleding komt.

Hoe ga ik de verf eraf krijgen? Met een staalborstel, is dat goed?
En dan dan is de verf eraf, dan gewoon beginnen met de verf?
Of moet er eerst nog een andere laag op, en welke dan?
Dan de kleur erop die ik wil, moet er dan nog wat overheen, iets wat het bijvoorbeeld beschermt tegen roesten etc? Of zodat het extra beschermt tegen beschadigingen?
Welke verf kan ik het beste gebruiken? en bijvoorbeeld 2 lagen over elkaar of gelijk dekkend?
Gewoon een pot met een kwast of is een spuitbus handiger?
En wat voor kwast is het beste?
Alle tips zijn welkom!
Ik ben echt een leek in verven maar het lijkt me leuk om te doen! en vooral als het eind resultaat mooi is!

bedankt! :)

MelanieB

Re: Sulky verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:04

Die van mij is met spuitbus gespoten. Hij is zwart met oranje spaken vd banden en oranje leuning :P
Ik kan morgen even navragen hoe of wat mn moeder het gedaan heeft. :j

Ik heb m zo:
Afbeelding

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:10

Wat dacht je van donkerblauw?
Hardstikke chique met je creme-zitting en je vosbontje. :j
Klinkt gek, maar ga eens kijken naar Hammerite-verf : http://www.dhzdiscount.nl/merkenshop/ha ... 14823FBC53
Dit kan direct over roest heen, maar ik raad je wel aan om las-stukken wel eerst goed na te kijken.
Je hebt niks aan een in stukken gebroken sulky met een mooi kleurtje. ;)

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 19:13

MarvanTom schreef:
Wat dacht je van donkerblauw?
Hardstikke chique met je creme-zitting en je vosbontje. :j
Klinkt gek, maar ga eens kijken naar Hammerite-verf : http://www.dhzdiscount.nl/merkenshop/ha ... 14823FBC53
Dit kan direct over roest heen, maar ik raad je wel aan om las-stukken wel eerst goed na te kijken.
Je hebt niks aan een in stukken gebroken sulky met een mooi kleurtje. ;)

Oeh, donkerblauw lijkt me heel leuk!
( net een half jaar een hele set met menshort en onderlegger bij ifever in bordeaux haha, maarja dat kan ook wel met donkerblauw :') )
Ik ga dan wel voor heel donkerblauw! Bedankt voor de tip!
:)

Edit: De lasstukken zitten er al een tijd en houden het goed hoor, is gedaan door familie die een bedrijf heeft voor van die grote hekken maken, dus kennis met lassen genoeg! Mn shet heeft nogal zware botten :')
Laatst bijgewerkt door HeleneDas op 06-08-11 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 19:14

MelanieB schreef:
Die van mij is met spuitbus gespoten. Hij is zwart met oranje spaken vd banden en oranje leuning :P
Ik kan morgen even navragen hoe of wat mn moeder het gedaan heeft. :j

Ik heb m zo:
Afbeelding

Vind hem heel vet! Weet zelf niet of ik het ga doen omdat ik bang ben dat ik het na 3 maanden weer zat ben! haha :)
Graag dat je dat even vraagt! :)
Waar heb je die mat gekocht die je erin hebt?
Danku!

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:12

Ik zou ook voor hammerite gaan!
Ik heb de lelijke stukjes op mijn sulky daar laatst ook mee gedaan.

Zou hem zo veel mogelijk uit elkaar halen (weet niet wat voor sulky je hebt) en dan de instructies op het potje volgen!

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 20:54

Charr_x schreef:
Ik zou ook voor hammerite gaan!
Ik heb de lelijke stukjes op mijn sulky daar laatst ook mee gedaan.

Zou hem zo veel mogelijk uit elkaar halen (weet niet wat voor sulky je hebt) en dan de instructies op het potje volgen!

Is dat ook ergens in winkels verkrijgbaar, ik wil namelijk de kleur kunnen zien in het echt! Voor dat ik net niet de kleur neem die ik wil!
Ik kan het lamoen er af halen, en de wielen :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 21:00

Ik zou zeker NIET voor Hammerite gaan! :n Wij hebben onze sulky ooit eens helemaal gestript, en tot op het staal geschuurd. Daarna 3 lagen Hammerite er overheen. Zag er heel gaaf uit, kleur was ijsblauw metallic. Sulky werd niet intensief gebruikt en stond altijd binnen. Helaas heeft de verf niet lang gezeten. Bladderde er snel af en de roest kwam er al gauw doorheen zetten. Al die moeite voor niets geweest.... Ik hoor mn man nu zeggen dat wanneer hij het over mocht doen, hij zou kiezen voor een (auto)spuiter of poedercoating. Dus hier nooit meer Hammerite!

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 21:04

Dit maakt het nog moeilijker :')
Bedankt Noviceh!

Ik ga morgen eventjes bij een winkel kijken die veel verf koopt!
Maar dus ik schuur de verf eraf, dan is die als het goed is zwart\grijs achtig, wat smeer ik er dan allemaal op, metaal\ijzer verf? Kan iemand dat stap voor stap beschrijven? Thanks voor de tips alvast

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 21:35

Helene, die mat zat er al in toen ik m 2ehands kocht, die is te verkrijgen bij horseshopinternational.nl :)

Nouja ik heb oranje kunststof tuig voor de sulky (gewoon wel leer voor 2span maar als ik met sulky ga oranje haha) dus die keus was al snel gemaakt :D

Ik zal even de spuitbus zoeken die mn moeder gebruikt heeft, goed spul is het iig. Bladert niet af.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 21:37

MelanieB schreef:
Helene, die mat zat er al in toen ik m 2ehands kocht, die is te verkrijgen bij horseshopinternational.nl :)

Nouja ik heb oranje kunststof tuig voor de sulky (gewoon wel leer voor 2span maar als ik met sulky ga oranje haha) dus die keus was al snel gemaakt :D

Ik zal even de spuitbus zoeken die mn moeder gebruikt heeft, goed spul is het iig. Bladert niet af.

Oke, dankje!

Vind het wel heel cool, valt zeker op! Heb je foto met je pony ervoor?

Okee super bedankt! weet je ook of ze er nog iets onder en over heen heeft geverft\gespoten?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 21:45

Afbeelding
Kleuren matchen niet 100% maar deze foto vertekent ook wel ietsje. (broek zit hier niet helemaal goed is al anders :)) )

Voor zover ik weet niet... gewoon geschuurt en dan 2lagen verf erover gespoten.

Ik heb nu alleen wel ander karretje dus deze gebruik ik niet zo heel veel meer, alleen als ik enkelspan doe en een stukje langer ga dan is lekker lichtgewicht :P

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 21:51

Donkerblauw is idd wel mooi hoor! Ik heb ook een blauwe tweewieler met een vosbonte ervoor, met bruine bekleding. Rood zou ik zelf niet zo gauw doen, vind rood + vos(bont) niet mooi.
Wij hebben gewoon een spuitbusje verf gehaald, volgens mij wel eerst grondverf eronder gedaan. Zal het eens aan mn pa vragen.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 22:22

Oke,ziet er echt top uit!
Bedankt weer hé! :)

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 22:27

Jelleee schreef:
Donkerblauw is idd wel mooi hoor! Ik heb ook een blauwe tweewieler met een vosbonte ervoor, met bruine bekleding. Rood zou ik zelf niet zo gauw doen, vind rood + vos(bont) niet mooi.
Wij hebben gewoon een spuitbusje verf gehaald, volgens mij wel eerst grondverf eronder gedaan. Zal het eens aan mn pa vragen.

Het is wel heel donkerrood, het misstond zeker niet :)
Bedankt, als je dat zou wilen vragen graag!
Heb je een foto van jouw combi?

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 22:50

donkerblauw lijkt mij ook erg mooi hoor helene !
en anders roze , hihi ! :)

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 22:52

dominiquesr schreef:
donkerblauw lijkt mij ook erg mooi hoor helene !
en anders roze , hihi ! :)

Ik ga denk ik voor donkerblauw, heeel donker dat wel! :)
Arme Diesel, dan word die door al zn vriendjes gepest met zn roze karretje! :+

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 22:52

hahaha cool toch !

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 23:00

Ik zou inderdaad ook voor donker blauw gaan, staat denk ik ook heel leuk bij Diesel! :)

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 23:01

Dankje Melissa voor je reactie :)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 09:34

Hammerrite meteen over roest heen houdt inderdaad niet erg lang.
Met mijn vorige sulky heb ik gewoon spuitbussen gehaald, maar dat hield ook totaal niet lang.
(en toch goed geschuurd en gedaan voor we gingen spuiten)

Nu met mn sulky schuur ik de roestplekken helemaal kaal, primer eroverheen en dan pas de kleurlaag (= 3 lagen zwart, ben niet zo origineel met deze sulky) en die bescherm ik dan met 2 lagen blanke lak. Dat gaat tot nu toe het beste.
Voor spoed-herstel heb ik wel een busje hammerrite, even het plekje kaalschuren, 2 lagen hammerrite eroverheen en we kunnen weer netjes de proef in :)

Groetjes, lacuna

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 12:59

Dankje Lacuna!

Nog meer tips :) ?