pubertijd, ikzelf ben 14 jaar. Ga alsjeblieft niet zeuren dat ik te jong of iets ben want ik heb ook begeleiding en ik weet dat ze in de pubertijd zit.
Daarom ben ik ook erg consequent tegen haar.
We hebben een probleem met longeren, ze wil absoluut niet in een rondje lopen, ze trekt me naar de uitgang of ze trekt me mee naar een
grassprietje of ze draait opeens om. Ik longeer trouwens in een paddock die vierkant is, dus waar ze makkelijk een rondje kan lopen en waar af
en toe een grassprietjen is. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik heb het trouwens al met iemand anders geprobeert maar die wist niet echt
hoe ze het moest oplossen.
Een ander probleem is als ik bijv. langs een stukje gras kom ze me er helemaal naar toe trekt en ik haar daar ook bijna niet weg krijg. Ik geef
haar altijd is een goede tik, en ze weet ook dat ze het niet mag doen. Want als ik haar een tik wil geven doet ze haar hoofd omhoog en dat ik er
niet meer bij kan. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ze heeft nu nog iets uitgevonden als ze op de poetsplaats staat. Met haar been schrapen als ik haar geen aandacht geef of als ik iets moet
pakken. Ze blijft maar schrapen tot dat ik naar haar toe draai of haar weer aandacht geef. Een tik helpt niet en haar negeren ook niet. Weet
iemand hoe ik dit kan oplossen?
En daarna wil ik ook graag met haar grondwerk gaan doen waardoor we elkaar beter gaan begrijpen en meer vertrouwen in elkaar krijgen. Ik weet
dat grondwerk is als je bijv. je paard uit de wei haalt en dat hij dan goed luistert. Maar ik wil graag dat ze meer vertrouwen in mij krijgt en dat de
problemen hierboven ook wat minder worden.
Alvast heel erg bedankt.