koerspaard sea beau

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mascha484

koerspaard sea beau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 11:21

Hallo bokkers!
Sinds 3 dagen ben ik in het bezit van sea beau,een volbloed ruintje van 10 jaar. Tot zijn 8e heeft hij gekoerst,en daarna onder het zadel gereden.
We hebben hem bij de vorige eigenaresse gereden,daar was hij superbraaf. Bij mij thuis al 2 dagen problemen! De 1e keer liet hij zich vallen met mij erop,en gisteren ging hij vol op de achterbenen bij het opstijgen! Wij begrijpen er niks van,hij is verder hartstikke lief.
Mijn vraag: Wie o wie kent dit paard en weet misschien meer te vertellen over hem,zodat we de achtergrong van dit verhaal kunnen ontdekken!!!

Sok

Re: koerspaard sea beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 19:39

Op www.NDR.nl vind ik dit:
Naam Sea Beau (GER)
Stamboeknummer BB010080
Geslacht Ruin (R)
Kleur Vos
Ras Volbloed
Nationaliteit Duitsland
Geboortedatum 17-03-01
Naam vader Artan (IRE)
Naam moeder Sea Lily (GER)

Fokker Gefokt in Duitsland

Met andere woorden, hij komt uit Duitsland.
Misschien kun je contact opnemen met de Duitse rensportvereniging voor de vorige eigenaar/trainer?
Wellicht kun je op die manier iets aan de weet komen?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 20:25

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 02:20

Ode aan Wendy, de allesweter op dat gebied :D

mascha484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 07:53

Wendy en Sok,jullie zijn geweldig! Dank jullie wel! Ik ga proberen de voorlaatste eigenaar op te sporen,misschien dat hij-zij zijn gedrag kan verklaren! Het is verder een ontzettend lief paard,zit geen kwaad in. Mag ik jullie nog eens raadplegen als ik nog wat wil weten?

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:26

Sok schreef:

Misschien kun je contact opnemen met de Duitse rensportvereniging voor de vorige eigenaar/trainer?

Gefokt in Duitsland wil niet zeggen dat hij uit Duitsland komt. Een heleboel Duitsers worden gewoon hier geboren, opgefokt en getraind, ze hebben dan alleen de Duitse nationaliteit/staan in het Duitse stamboek. Onze draver heeft ook de Duitse nationaliteit, komt uit een nederlandse vader, een Duitse moeder (die overigens ook in Nederland altijd gestaan heeft), maar is geboren in Nederland en staat ook in Nederland. De eigenaren kunnen dus gewoon Nederlands zijn

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:26

Judith_W schreef:
Sok schreef:

Gefokt in Duitsland wil niet zeggen dat hij uit Duitsland komt. Een heleboel Duitsers worden gewoon hier geboren, opgefokt en getraind, ze hebben dan alleen de Duitse nationaliteit/staan in het Duitse stamboek. Onze draver heeft ook de Duitse nationaliteit, komt uit een nederlandse vader, een Duitse moeder (die overigens ook in Nederland altijd gestaan heeft), maar is geboren in Nederland en staat ook in Nederland. De eigenaren kunnen dus gewoon Nederlands zijn

Besitzer: P.Geert van Kempen/Niederlande

Schijnbaar heb je gelijk inderdaad! Ik ben bestwel een n00b op dit gebied hoor, weet alleen dat je via NDR vaak wel een aanknopingspunt kunt vinden voor het verleden van je paard! :D

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:27

Deze heeft wel in Duitsland gekoerst, maar dat zegt in de rensport ook niet alles, aangezien je maar heel beperkt koersen in NL hebt.

mascha484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 09:57

Hallo bokkers! Even een update... met sea beau gaat het super! Ben de hele week met hem bezig geweest,longeren spelen etc en gisteren ben ik er voorzichtig opgestapt. Superbraaf en geen pas verkeerd!
Kent iemand de renbaan de houberg? Ligt in lobith bij elten duitsland.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 23:51

gelukkig gaat het beter met sea beau en nee ik ken die baan niet, maar ben dan ook een leek op dat gebied ;)

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 00:03

Sinds 3 dagen in je bezit? Geen wonder dat het beest even van slag is... laat hem toch even wennen aan zijn nieuw omgeving... Hoeft helemaal niks ernstigs te zijn waarom hij zo doet, maar bijvoorbeeld gewoon stress omdat hij verdorie net uit zijn vertrouwde omgeving is gerukt.

meisje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:30

Het advies van een zeer deskundig persoon die ik ken is om het paard eerst 2 volle weken aan zijn nieuwe omgeving te laten wennen. Laat hem gewoon lekker aan zijn box wennen, aan de bak (daar gewoon los in lopen) en aan de weide. Je kunt gewoon in die tijd met hem wandelen/poetsen etc, maar niet direct rijden! Na die 2 weken kun je het rijden oppakken, dan is hij gewent en zal hij ook normaal reageren!!

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:59

meisje1987 schreef:
Het advies van een zeer deskundig persoon die ik ken is om het paard eerst 2 volle weken aan zijn nieuwe omgeving te laten wennen. Laat hem gewoon lekker aan zijn box wennen, aan de bak (daar gewoon los in lopen) en aan de weide. Je kunt gewoon in die tijd met hem wandelen/poetsen etc, maar niet direct rijden! Na die 2 weken kun je het rijden oppakken, dan is hij gewent en zal hij ook normaal reageren!!

Het is een ex-renpaard.... dat wil zeggen dat hij al heeeeel veel heeft gezien en gewend is te werrken op vreemd terrein.
Beetje onzin om 2 weken te wachten voordat je erop zou klimmen. Daarbij is hij al zo vaak van stal gewisseld, dat hij daar zeker niks meer om zal geven.

meisje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:25

ben ik het helaas niet mee eens, je merkt dus wel aan het paar dat hij de eerste week erg moest wennen. Het was wellicht beter geweest als hij eerst een week op stal had gestaan en gewent aan zijn omgeving en mensen, dan dat hij meteen aan de bak moest.. 2e week is hij gewent, blijkt aan het paard, want toen deed hij weer normaal..

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:46

SaintAissa schreef:
meisje1987 schreef:

Het is een ex-renpaard.... dat wil zeggen dat hij al heeeeel veel heeft gezien en gewend is te werrken op vreemd terrein.
Beetje onzin om 2 weken te wachten voordat je erop zou klimmen. Daarbij is hij al zo vaak van stal gewisseld, dat hij daar zeker niks meer om zal geven.

Ik ben het eerlijk gezegt wel met SanitAsissa eens, die paarden zijn zoveel gewend en als hij normaal op gewicht is en gezond, dan zie ik het probleem ook niet. Bij het ene paard valt het beter dan de andere, maar ja dat weet je niet.

Moet ik zeggen dat ik er al jeuk van krijgt als mensen een draver krijgen. Ze gaan hem dan onder de man gaan beleren, eerst lanceren :') en dan hangen, en dan zitten terwijl de longeerlijn er nog aan zit. En dat 5 keer :roll: Als wij een paard onder de man beleerde hop erop, effe hangen, zitten even iemand meelopen en gaan met die banaan :P Stuur zit er al op dus hop geen probleem, mijn zwager gaat er ook gewoon opzitten en dan zo naar buiten _O-

En een volbloed 2 weken helemaal stilzetten lijkt me ook niet handig.
Als een draver/renpaard gewoon gezond is en hij is fit, dan zie ik het probleem niet. Anders wel de tijd gunnen natuurlijk, en altijd met beleid.

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:34

meisje1987 schreef:
ben ik het helaas niet mee eens, je merkt dus wel aan het paar dat hij de eerste week erg moest wennen. Het was wellicht beter geweest als hij eerst een week op stal had gestaan en gewent aan zijn omgeving en mensen, dan dat hij meteen aan de bak moest.. 2e week is hij gewent, blijkt aan het paard, want toen deed hij weer normaal..

En hoeveel ervaring heb je zelf met volbloeden? _-:(

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:20

Een volbloed stilzetten?? eh, ja, je kunt ook vragen om problemen. Een dier wat net van de baan komt en vol in training heeft gestaan maak je alles behalve blij met stilzetten.
Rijen met die hap!!! En niet meteen verwachten dan hij netjes in de bak een dressuurproef neer gaat zetten.
Ze hebben wat meer energie en voor mensen die geen ervaring hebben met dergelijke paarden...tja, dan kan het niet altijd in eens goed gaan.
Maar dat ligt niet aan het paard!! Ga lekker de bossen in, leer je paard kennen.
Een renpaard heeft al zoveel stallen gezien in zijn leven, die hoeft daar niet aan te wennen hoor...

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:54

Als je een volbloed wil beledigen moet je hem stil zetten. Mijn ervaring is dat ze veel regelmaat nodig hebben. Ik heb er een gehad die ik altijd reed na mn werk. Op mn vrije dag moest ik die ook niet om 11:00 gaan rijden dan was hij altijd wat spooky.