Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
laurelton schreef:heb het filmpje bekeken, en ik leer idd ook bij natural horsemanship om mijn teugels (rij bitloos) ten alle tijde los te laten. het probleem is alleen dat wanneer ik mijn voet alleen al van de grond til, hij al weet waar het naartoe gaat en dus al begint weg te lopen e.d. dus soms ben ik alleen al een half uur bezig om mijn voet van de grond te doen en weer terug (goed exercise voor mij), zodat hij weet dat het niet eng is.
het is een vreemd verhaal, ik weet het.....
laurelton schreef:@ spatter, jij zegt niet oefenen maar gewoon doen? maar bestaat er dan niet de kans dat er dus nooit iets aan deze situatie zal veranderen?
verder wordt het snoepje geven nadat ik zit wel gedaan door mijn instructeur, niet door mij ik mag blij zijn als ik hem een beetje mag kriebelen bij de schoft, hij is 1 blok stress. wou een keer een vlieg van zijn kont af vegen, ik heb alle hoeken van de bak gezien.....
btw zie mijn reactie niet als commentaar, ik ben namelijk heel blij met jullie tips!