[AR] Menzweep

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lizzzzz

Menzweep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 21:11

Hallo allemaal,

misschien dat jullie me kunnen helpen..
Ik ben op zoek naar een menzweep die helemaal zwart is met een (bordeaux)rood handvat..
Ik weet het het is niet veel info, maar weten jullie misschien waar ik die kan kopen?!

Groetjes Lizzy

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:41

Heb op Paard & Koets vorig jaar wel een helemaal bordeauxrode menzweep gezien, was volgens mij van Fleck. En was toen nog afgeprijsd ook.....
Sla mezelf nog steeds voor m'n kop dat ik hem niet heb meegenomen :(

Maar verder kan ik eigenlijk niets vinden.....

Lizzzzz

Re: Menzweep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 09:53

Oja, dat gevoel ken ik idd ;-)
Ik ga even kijken of ik een plaatje kan googlen. Is Fleck niet aan de prijs? Want volgens mijn stalbazin was het niet zo'n dure, ze wist het merk ook niet meer

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 11:13

Fleck is idd aardig prijzig. Maargoed, dan heb je ook echt wat hoor! Heb er eerder nooit aan gewild; had een goede carbon menzweep voor maar €20,= blijkt nu van S&K te zijn. Die is dus laatst gesneuveld (na ong. 4 jaar trouwe dienst), dus terug naar dezelfde tuigenmaker voor een zelfde zweep, dacht ik. Maar blijkt dat S&K gestopt is, dus ook deze zweep is niet meer verkrijgbaar.

Uiteindelijk ben ik voor een Fleck Carbon Composite gegaan, van ruim €50,= . Wat is dat ding uitgebalanceerd zeg, superlicht! Daar voel je helemaal niets van als je die in de hand hebt, terwijl hij toch 1.90m. lang is.
Mijn goedkope nylon zweep van 1.70m. en slechts €15,= vind ik echt te zwaar, die gebruik ik al jaren voor longeren.
Fleck is idd een wat duurder segment, maar ze zijn écht heel goed hoor! En een goede zweep gaat jaren mee, als je er goed mee om gaat en hem netjes wegzet.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:33

Ik heb dr een.. een zwarte met een bordeaux kleurig handvat, maar geen idee waar ik die ooit gekocht heb. Het is niet zo'n hele lichte maar op zich wel een fijne. Ik denk dat deze bij Jan Borneman vandaan komt, maar dat is al wel een aantal jaartjes geleden. Hoop dat je er wat aan hebt.

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 12:39

Hmm, 50 euro voor een zweep... Ik ben er (nog) niet zo heel netjes mee moet ik eerlijk zeggen.. Dus dat durf ik eigenlijk niet aan.. Nouja als ik niets anders kan vinden dan zit er niets anders op.

En die Jan Borneman, is dat Ros ruitersport?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 12:42

Lizzzzz schreef:
Hmm, 50 euro voor een zweep... Ik ben er (nog) niet zo heel netjes mee moet ik eerlijk zeggen.. Dus dat durf ik eigenlijk niet aan.. Nouja als ik niets anders kan vinden dan zit er niets anders op.

En die Jan Borneman, is dat Ros ruitersport?

Vond ik ook altijd (te) veel hoor. Maar ben er nu heel erg blij mee, je zal het verschil écht heel goed merken. Als je een fijne, lichte zweep hebt kan je daar gewoon nog jaren plezier van hebben. Ik rijd vaak meerdere uren en zo'n goedkope, zware zweep kan ik gewoonweg niet de hele tijd in m'n hand houden.

Je hebt speciale klosjes die je aan de muur kan bevestigen om de slag overheen te hangen, maar ik gebruik dat eigenlijk ook nooit. Mijn zwepen staan gewoon netjes in een hoekje tegen de muur aan. Zolang de slag maar niet in de verdrukking komt en gewoon netjes kan hangen. Anders krijg je er zo'n kronkel in, en die kan je er niet meer uithalen.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:34

Ja dat is inderdaad ROS ruitersport in Heesch.

Ik heb ook geen zwepen van 50 euro, hoewel die van Fleck me wel heel fijn lijken. voldoen mijn goedkope zwepen prima en ze gaan al jaren mee.

dlovehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:37

je kan beter rijden zonder zweep daar leer je van en dan als ie het echt ni doet geef dan pas een tik me je zweep

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:48

dlovehorses schreef:
je kan beter rijden zonder zweep daar leer je van en dan als ie het echt ni doet geef dan pas een tik me je zweep

Goh, berichten aan het sprokkelen? :') We zijn hier op AR; je hebt toch wel echt een menzweep nodig.....

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:02

Kost een fleck 50 euro ? :oo

Ik heb een fleck (van 140cm) en hij is heel fijn, licht goed in de hand, maar wist niet dat ie zo duur was!

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 19:04

Het eerste wat je dus leert is zweep in je handen,dat is tenslotte de vervanging van je benen.
Ik heb die zweep in twee verschillende lengte's(twee verschillende paarden)
Ik heb ze gewoon bij de ruiterzaak gekocht,beetje ver bij jou vandaan.
Zelf vind ik de zweep van Imperial fijner omdat deze lichter is.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:45

Rhine_ schreef:
Kost een fleck 50 euro ? :oo

Ik heb een fleck (van 140cm) en hij is heel fijn, licht goed in de hand, maar wist niet dat ie zo duur was!

En dat zijn de goedkopere Fleck zwepen........ je hebt ze ook van 70, 90 euro of ehm, nog een beetje meer ;)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:46

Hoe weet ik welke ik heb :o?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:49

Vlak boven het handvat staat meestal het Fleck-merkje; bij mij staat er tevens 'Carbon Composite', dat is het type. Of dit bij alle zwepen zo is, weet ik niet. Ik bewaar altijd de kaartjes die er aan zwepen, halsters e.d. zitten zodat ik weet wat voor merk en type het is, mocht ik het nog een keer willen aanschaffen.

Maar Fleck heeft ontzettend veel types.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 07:03

ik raad je ook echt een flecks aan,heb er zelf ook een en je word echt niet blij van hele tijd menen met een zware zweep.toen ik pas begon vond ik de flecks al zwaar dus stel je voor als ik zo een goedkope genomen had niet te doen vind ik zelf

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 21:02

Hmm.. Joyciej, ik laat mijn zweep normaliter altijd op de wagen staan, dus dat moet ik gewoon maar zo laten denk ik.. ;-) Ik ben denk ik wel om.. Ik ga mooi sparen voor een Fleck idd! En als er maar 1tje van is op stal, dan raakt hij waarschijnlijk ook niet snel zoek ;-)

Seliennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:12

via google , of een grote ruitersportzaak in de buurt misschienn ?