Hoi bokkers,
Wij hebben vandaag op stal voor het eerst met de paarden schrik training gedaan, dit was erg leuk!
En zeker voor herhaling vatbaar, alleen dan natuurlijk ander parcours, en andere atributen.
We zijn de ''traing'' begonnen met 3 paarden, en 1 filmen/foto's maken... Later er nog een 4de paard
bij gehaald.
We hadden een zeiltje liggen, 2 witte tuinstoelen met een plantje erop, 2 banken tegen over elkaar om een soort van smalle doorgang te creeëren, een slinger met plastic vlaggetjes tussen 2 staanders in vast gemaakt, een parasol, 4 balkjes neergelegd, 3 oranje pionnen, om te kunnen sla-lommen.
We hadden van de week allemaal zo'n grote mond, dat doen we etc etc... Maar toen het erop aankwam...
Toen had een stal genootje echt zoiets van o jee , o jee... Ik met mijn grote mond, mijn paard vind al van alles eng... Dus die had al alle senario's doorgenomen in gedachten
En ja jullei paard zal niks doen, die is nergens van onder de indruk... Maar eenmaal in de bak, bleek het allemaal mee te vallen... Oke paard van stalgenootje was ff aan het ''dribbelen'' maar na wat rondjes ''gelongeerd'' te hebben, was ie rustig.
maar toen iedereen in de bak was... moesten de paarden er niks van weten( ook die van ons niet, terwijl die bijna nergens van onder de indruk is) echt niet dat ze over het zeil gingen, echt niet dat ze onder de vlaggetjes door gingen.... No Way! Maar ja ja uiteindelijk toch gelukt...
Met wat aanmoediging, en vol blijven houden, paard van stal, die stond in het begin echt met de benen naar voren voor het zeil, van echt niet vrouw dat ik daar over heen ga....uiteindelijk de balkjes omgevormd tot een klein sprongetje, en dit deden ze ook erg netjes! De paarden genoten er zichtbaar van... Maar ja de dag was helemaal goed gegaan niks verkeerd... En tja dan moet er natuurlijk iets verkeerd gaan.. Ik die op me snufferd ga, omdat ik blijf hangen achter een balk... Paard sprong wel netjes naast me ( we sprongen met de paarden mee over de hindernis heen) want ze waren niet hoog, en wisten niet of ze anders wel erover zouden gaan... het waren overigens lage hindernissen...
Daarna ons paardje nog ff losgelaten, en vrij laten springen...En dat deed ze echt super netjes!!
Het was een zeer geslaagde dag!