[AR] groom stoel??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sjanien

groom stoel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 08:26

Hallo,

Ik ben op zoek naar een losse stoel voor de groom die je achter op de kar kunt zetten.
Hoe heet zo'n stoel en waar kun je die kopen?

Alvast bedankt

Groetjes

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 08:29

dit noem je een dressuur stoeltje en wij hebben hem bij de kar bij besteld maar misschien kun je even met de lemerij bellen http://www.delemerij.nl

mriekie

Re: groom stoel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 08:44

Wij hebben een wagen en een stoeltje van Clever. Het stoeltje hoort niet standaard bij het type wagen wat ik heb, dus hebben we een constructie aan de wagen gemaakt waardoor het toch past.

Ik zou in elk geval even overleggen met de leverancier van je wagen.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 12:46

De wagen is tweedehands dus dat gaat niet lukken. Ik ben dus op zoek waar is een losse stoel kan bestellen. Dat moet toch lukken?

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:02

Waar woon je ergens? Ik denk dat elke wagen bouwer hier wel een oplossing voor weet.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:04

sjanien schreef:
De wagen is tweedehands dus dat gaat niet lukken.

Waarom niet? Je weet toch wat voor merk het is? En dan kun je alsnog bellen ;)

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 13:06

Ik woon in Winterswijk.

Lijkt mij dat je die stoelen toch ergens los moet kunnen bestellen? Maar op google en Marktplaats kom ik niet verder.

Nee ik weet niet wat voor merk het is. Komt uit Duitsland. Maar dat hoeft ook niet ik kan de stoel evt wel aanpassen zodat hij ook op deze kar kan. Maar waar o waar kun je die los bestellen??

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:26

Bij vrijwel alle wagenmakers/dealers wel gok ik zo. Ik heb een wagen bij Kraay uit Nijkerk vandaan, er daar heb ik zo'n dressuurstoeltje meteen bij besteld. Onder de achterplaat v/d wagen is er toen meteen bij het maken van de wagen een constructie met buizen gemaakt, zodat je er óf een extra verlengde achterplaat in kan hangen, of die extra achterplaat eraf en dat dressuurstoeltje erop.

Lijkt mij dat je die ook wel los kan bestellen. Alleen zal je wagen dan wel iets aangepast moeten worden, omdat er natuurlijk wel een systeem moet komen om dat stoeltje achterop je wagen te maken.

Ik weet zo niet precies wat bij jou in de buurt zit, maar je zou contact op kunnen nemen met HCA in Klarenbeek bijvoorbeeld.
Of idd De Lemerij in Hengelo.

samano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:52

volgens mij heet zo'n stoeltje officieel een palfreniers stoeltje
Heb er bij Hans van der Mee weleens eens een op zijn site zien staan
ben zelf ook aan het kijken om iets op mijn wagen ( concours model met achter alleen plateau )te maken

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:21

Spiderseat is de term, er zijn diverse mogelijkheden en je bent niet persé merkgebonden. Als je een losse seat besteld zul je de bijbehorende bevestiging op je wagen moeten monteren. Ik heb mijn zitje wel gelijk besteld bij de wagen maar het ontwerp zelf getekend (en afgekeken bij andere wagens tijdens wedstrijden). De bevestiging is niks meer dan 2 buisje die ongeveer 40cm uit elkaar zijn geplaatst (onder de bodem waar de groom staat), het zitje is bevestigd op 2 gebogen stalenbuizen/pijpen die je dan in deze buisjes steekt. succes

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 21:23

De bevestiging is ook het probleem niet, maar waar zijn ze los te bestellen?

menfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:50

Zoals eerder aangegeven, kun je de dressuurstoeltjes wel bij iedere dealer kopen. De Lemerij heeft volgens mij ook en anders even kijken welke wagenbouwer er in de buurt zit en daar informeren. Heb je mss een foto van de wagen, wie weet is er dan wel iemand die je zo kan vertellen waar je een stoeltje kunt kopen.