Wat vraagjes over liggen en over belonen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

Wat vraagjes over liggen en over belonen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 11:42

Hoi!

Ik heb even wat vragen. Ik wil mijn vz-paard graag leren liggen, het probleem is alleen: hij rolt bijna nooit. Ook niet als ik hem zeiknat maak na het rijden.
Is er nog een andere manier om het liggen aan te leren?

En nog wat: als ik snoepjes in m'n zak heb, loopt hij enorm te bedelen. Hij draait om me heen, loopt me voor de voeten en zit half met zijn neus in mijn zak. Een tik geven helpt niet veel, net als boos ''nee'' zeggen. Vrij hardleers dus. :\

Heeft iemand tips?

lifeofmarit

Re: Wat vraagjes over liggen en over belonen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:40

Vanuit de berggeit kun je het proberen, je zet je paard in de berggeit en drukt dat op de buik. Een natuurlijke reactie is terug drukken alleen is het moeilijker.
Ook kun je het vragen van uit het knielen, stelling vragen en zachtjes tegen de achterhand 'duwen' totdat hij de link snapt.

Hiervoor moet je natuurlijk wel de basis + genoeg geduld hebben, liggen leer je niet zo 123

Daphnm

Re: Wat vraagjes over liggen en over belonen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:51

over belonen:

misschien moet je hem met iets anders belonen, aaitje of klop op schouder...
of je moet gewoon echt even streng zijn. maar: verlies nooit je gezicht tegenover een paard. Wees even streng, en doe dan of er nix is gebeurt.

suc6!