Langzamaan ben ik opzoek naar een marathon/recreatiewagentje. Echter is dit vrij lastig.
De bedoeling is dat er een tweespan nmprsen(mini's) van 85/86cm voor gaan lopen. Voor enkelspan heb ik een sulky. Maar hoe zwaar, hoe groot? Ik had een mooie Clever op het oog maar die weegt 180 kg, vind dat best wel wat veel of valt dat wel mee? Ik rijd voornamelijk in het bos op harde paden, of over de weg. In de toekomst lijkt het me leuk om vaardigheid/dressuur te doen en oefenmarathons bijv. Er zullen 2 personen opzitten a 1 van 71kg, en 1 van 62/63kg. Dus bij elkaar ca 133/134kg.
Ik vond de Cavalier Dandy erg leuk, http://i374.photobucket.com/albums/oo18 ... valier.jpg En dan de versie zonder bankjes achter, maakt het geheel wat sportiever en het karretje weegt maar 95kg. Bij de Clever vergeleken is dat natuurlijk een stuk lichter, bijna 2x..
Oja, de wagens van Poland Carriages vond ik wel wat maar hoor er steeds mindere verhalen over dus....
Dus, wat voor wagentje heb jij voor je shet/mini tot 90cm, tweespan? hoe zwaar, hoogte..?
Ik heb een wagentje (zeiden 90 kg, maar denk dat hij 120 kg weegt) met een spoorbreedte van 1.15 m. Ik vind het een mooi een fijn wagentje. Ga zelf wel kijken voor eentje van 1.25 m breed ivm mogelijke regels die gaan wijzigen om wedstrijd te mogen starten.
MelanieB
Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-11 14:31
Oja.. die regel komt er ook nog.. Nouja, 1.25 zal moeilijk worden, dan maar 1.10 oid. Ga toch eerst veel recreatierijden en dan kan ik altijd later nog zien of ik knhs wil starten.
Welke heb jij?
Anke
Geplaatst: 24-07-11 15:06
met enkelspan pony is 95 cm
met 2-span, 95 en 97 cm
Evelinee_
Geplaatst: 26-07-11 18:50
Ik heb een andere wagen van Cavalier. Ik weet niet precies welk type het is. Is fijn te rijden in tweespan, enkelspan moeten ze er wel iets aan trekken. Mijn mini's zijn 95 cm. Deze wagen is 1.25 m breed!