Wie wil mij helpen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Wie wil mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 15:47

Hoi,

Ik heb een merrie waar ik een tijdje Parelli mee heb gedaan, helaas is mijn instructrice er mee gestopt en kon ik niemand vinden bij mij in de buurt die me verder kon helpen en ben ik overgestapt naar Freestyle.
Nu hebben we er sinds kort een tweede paard bij en ik merk dat ik met freestyle iets mis....ik mis de "games" het spelen met je paard om hem zo duidelijk te maken hoe het moet. Bij Freestyle werk je los en heb je veel minder contact met je paard.
Mijn partner weet nog helemaal niets van paarden maar zou het heel graag leren, hij vind het loswerken op Voest manier erg saai en ik weet zeker dat hij het op Parelli manier veel leuker gaat vinden en de paarden ook.

Nu vind ik het lastig om alles via de dvd`s te moeten doen dus zou heel graag geholpen willen worden.

Wie heeft veel ervaring en vind het leuk ons te helpen? de paarden staan in Hellouw.

Groetjes Patricia

Arabesk

Re: Wie wil mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:10

Ik herken je vastlopen in freestyle, dat was voor mij destijds de reden om over te stappen op PNH. In Hellouw woont een meisje dat volgens mij ook aan NH doet. Ze heet Fly op bokt.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 16:17

Dank je wel voor je reactie!
Ik heb een tijdje Parelli gedaan en als je dan over stapt naar freestyle is het erg wennen....en ik wil nu heel graag weer terug..hihihihi

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 22:24

Is er echt niemand in de buurt die mij wil helpen??

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:46

Hoe ben je bezig met freestyle dan? Doe je alleen het loswerken of pak je het grondwerken en de dubbele lange lijnen er ook bij? Ik ben zelf geswiched van parelli naar Voest en ik vind dit veel leuker en duidelijker, paard snapt het zo ook veel gemakkelijker omdat je nog meer met lichaamstaal werkt dan bij Parelli. En de spelletjes, die bedenk ik zelf met obstakels, tempowisselingen en zo klein mogelijke signalen. Ik ga 26 aug zelfs meedoen met de freestyle competitie aan de dubbele lange lijnen.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 17:21

Hoi,

Ja lange lijnen doe ik ook maar toch vind ik het niet afwisselend genoeg.
Waarschijnlijk heb ik iemand gevonden dus zet er een slotje op!