Heeee" Ik wil heel graag Natural Horsemanship gaan doen met 2 van mijn verzorgpony's. Het zijn 2 leergierige Dartmoors. De ene is 12 jaar en helaas chronische hoefbevangen, aangezien ik haar wel wat beweging moet geven zoek ik een uitdaging en vond ik Natural Horsemanship. De andere is 6 jaar en nog niet 100% ingereden. Ze zijn redelijk klein dus het leek mij leuk om aan Natural Horsemanship te beginnen. Maar ik wil jullie vragen of jullie misschien wat tips voor mij hebben.
Begin eens met je inlezen, ik vind zelf Parelli erg goed. Makkelijk te volgen stappenplan en begeleiding mogelijk. Instructie ter plekke of via video/DVD.
Voor een overzicht van links, filmpjes op Youtube, boeken en discussies hier op bokt, kijk even hier:
Succes. Mocht je interesse hebben in wat filmpjes van een andere NH-er die Parelli niet zo heel veel ontloopt, kun je dit nog even bekijken:
Wat filmpjes (methode Anderson, die Parelli niet zoveel ontloopt) In het begin friendly game, met stick en string, vervolgens desensibiliseren voor verschillende dingen, zoals plastic zakjes.... Kijk maar hoe lang de trainer doorgaat, en begrijp waarom hij op de momenten stopt waarop hij stopt.
Filmpjes zijn allemaal de moeite waard, neem er even de tijd voor.
En omdat er zo uitgebreid grondwerk is gedaan, en goed grondwerk is gedaan, kan het paardje op de derde dag van het zadelmak maken dit trail parcours lopen: