[AR] wat vragen voor een rit?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

XLeandrosX

wat vragen voor een rit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 16:02

Steeds vaker wordt ik gevraagd om bruidsparen te rijden met mijn tweespan. Ze zijn daar super geschikt voor en ik heb het ook al eens gedaan voor vrienden maar omdat het nu zoveel gevraagd wordt, ik er veel werk mee heb, wil ik het niet voor niets doen. Ik moet soms met mijn koets, twee pony's en al het hebben en houden een uur rijden voordat ik op de plaats van bestemming ben. Daar moet ik dan alles inspannen en in orde maken, een ritje maken en vervolgens weer met het hele hebben en houwen terug naar huis. Dat kost me toch snel een halve dag tot een dag.
Wat vragen jullie daar voor of wat zouden jullie redelijk vinden, of hebben jullie een systeem daarvoor zodat het per km gaat of per tijd?
Ik hoef er niet rijk van te worden maar voor niets.....hoeft natuurlijk ook niet

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:20

Waar je vooral op moet letten is dat je verzekering niet geldt als je commercieel gaat rijden. Die zul je dan moeten afsluiten of aan laten passen. Ik weet dat dit niet is wat je vraagt, maar ik denk dat dat wel heel belangrijk is.

XLeandrosX

Re: wat vragen voor een rit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 00:07

Ik heb mijn verzekering al laten aanpassen. Ik rijd nl ook veel de kinderen van de camping van ons. Dus dan moet je ook zeer goed verzekert zijn. Ik mag commerciële ritten rijden.

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 02:29

Waar ik 4 jaar groom ben geweest reden we trouwerijen. Daar vroeg hij voor 4 uur €350,- voor.
Als het verder weg was kwam er €75,- bij voor de transportkosten.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 07:24

S_zanne; kreeg jij als groom ook wat? Ik ga namelijk mijn vriendin mee nemen als groom en het kost haar ook veel tijd. Ik wil dit niet voor niets, en wil haar gewoon betalen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 07:30

ik had mijn trouwkoetsen gevonden hier in de buurt.
Dat is inmiddels 12 jaar geleden dus dat scheelt qua prijs best wel denk ik.
Ik betaalde toen ook 500 voor een trouwkoets in tweespan en een lange jan voor de familie.
Omdat het in de buurt was kwamen er geen transport kosten bij.
Ze zijn geweest van 9 uur tot 14 uur en het was echtgeweldig!!!!!
Allemaal strak in het pak en de koets mooi glimmend en met bloemen bekleed.

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:46

quartel schreef:
Ik betaalde toen ook 500 voor een trouwkoets in tweespan en een lange jan voor de familie.

Jan plezier ;)

Ik kreeg wel eens geld.
Je moet toch rekenen dat je er zo'n 8 uur druk mee bent.
- schoonmaken wagen
- paarden wassen, invlechten
- er naar toe
- optuigen
- rijden (meestal zo'n 4 uur)
- aftuigen
- naar huis
- paarden verzorgen
- koets schoonmaken

zelf zou ik als rijder 50 Euro aan je groom geven. Dan zit je op iets meer dan 6 euro per uur.