Ik ben al spelenderwijs na het longeren wat door de bak gaan lopen, hij volgde me perfect ook halthouden was geen probleem, ga ik harder lopen, hij ook, ga ik heel zachtjes lopen, maakt hij ook hele langzame passen.
(zonder iets om dus he

maargoed, hij is sinds ik hem meer ben gaan longeren al veel braver tegen mij geworden, als ik hem ergens neerzet blijft ie ook gewoon staan.
laat ik bv mn moeder hem vasthouden dan is ie in no time 50 meter verder, hij negeert het compleet dat er iemand aan zn hoofdstel/halster hangt die ho zegt en hem tegen probeert te houden, bij mij blijft ie dus wel goed staan, iets wat in t begin ook niet altijd zo was.
maar met rijden is hij heel onzeker en kijkerig, op wedstrijden is dit super vooruit gegaan, vooral door gewoon veel te starten en zn vervelende en bange gedoe te negeren.(hij wil ook nogal eens staken&flink steigeren en dan echt geen pas meer verder lopen)
alleen buitenrijden is nog echt een probleem, hij durft bijna nergens langs, is dan gewoon echt bang, want hij doet het ook op de terugweg als we al bijna thuis zijn, terwijl hij wel graag terug naar huis wil.
op dat moment zou hij mij meer moeten vertrouwen en er toch langs durven als ik dat van hem vraag(als ik er langs loop durft ie wel overal langs, ook als er een willkeurig persoon voor hem loopt, dan durft ie wel.
maar welke oefeningen zou ik met hem kunnen doen, waardoor hij meer vertrouwen krijgt in mij, en nog meer respect krijgt, dus gewoon braver en gehoorzamer wordt?
ik rij M2+6 en wil ook gaan springen(dit kan hij super, durft aleen niet zo goed over vreemde hindernissen heen, een parcours kom ik vaak niet rond)
alle tips zijn welkom!