Mijn pony wordt binnenkort beleerd voor de kar Na die tijd krijg ik nog even wat begeleiding van een man die veel van mennen weet, en de eerste keer dat hij voor onze kar gaat willen wij de man die hem beleerd er nog even bij vragen omdat onze kar "anders'' is dan waar die mee beleerd is.
Ik wil dan eerst oefenen in de wei en kleine buitenriten doen, maar later misschien ook een keer een oefenwedstrijdje doen. Mocht dat allemaal goed gaan, dan willen we misschien rustig met de officiële wedstrijden beginnen.
Ik zou dan ook graag af en toe menlessen willen gaan volgen en evt. bij een men vereniging willen, maar ik weet er eigenlijk maar 1 hier in de buurt, weten jullie nog wat verenigen of mensen die les geven ?
Het liefst een beetje in de buurt van Eibergen.
Wat informatie over ons : Ik ben bijna 17 jaar en met mennen is sowieso mijn vader er altijd bij/mee. mijn pony is nu 7 jaar en is 1.55cm en wordt normaal altijd OHZ gereden. we hebben een (grote) nieuwe Marathon/recreatie kar.
Hallo Denise, Ik woon ook in de buurt van Eibergen en men bij de sterrruiters in Haaksbergen. Daar worden ook met grote regelmaat op de woensdag avond menlessen gegeven en zijn er onderlinge wedstrijden ( jes) Elke eerste zondag van de maand is er een buitenrit die de menners om de beurt uitzetten. Ik rijd zelf met hele kleine paardjes ( mini) en daar wordt op de club rekening mee gehouden. Ik wordt dan niet ingedeeld bij erge grote paarden, maar ponies en de wat rustige. Er wordt lesgegeven door Daan van Dijk. Er is daar een hele mooie "all weather " buitenbak waarin les wordt gegeven en ook in het bos achter de manege staan hindernissen die soms ook gebruikt worden. In de winter wordt er op de zondagmorgen in de binnen manege les gegeven. Ik leer er erg veel, maar daarnaast is het een gezellige vereniging en iedereen wil iedereen helpen. p.s Ik heb daar ook mijn koetsiers bewijs kunnen halen. Mocht je meer willen weten vraag gerust.