[AR] starten met mennen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lori1kenobi

starten met mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 12:42

Hallo allemaal,

Omdat ik rugproblemen heb durf/kan ik niet meer rijden op mijn fjord. Nu lijkt het me erg leuk om haar te laten beleren voor de kar. Ik heb nog helemaal geen ervaring met mennen, maar wil me hier wel graag eerst goed in verdiepen voordat ik aan de slag ga. Mijn fjord staat nu nog in bruikleen op een manege maar ik wil haar weer ergens richting Nijmegen / Beek Ubbergen gaan stallen. Nu zijn mijn vragen:

Wie weet waar ik haar zowel eventueel op locatie als bij iemand thuis ik haar goed en diervriendelijk kan laten beleren?
Waar zou ik een goede mencursus kunnen volgen of zelfs een koetsiersbewijs kunnen halen en tegen welke kosten?
Wat kost een simpele 6 persoons kar en tuig en welke is geschikt voor een fjord?
Wie weet eventueel een niet te dure stalling of alleen weidegang met goed stroomdraad (netstroom) in deze omgeving waar ik ook een koets kan neer zetten?
Eventuele andere informatie waaraan ik aan moet denken bij mennen hoor ik graag.

Alvast erg bedankt voor het advies en meedenken.

groetjes Lori

capopjekop

Re: starten met mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:13

Ik zit zelf in de omgeving Nijmegen/Tiel en ben begeleid door Arie Dibbits en met het tweespan rijden door Jan Banken. Beide vond ik erg goed, Arie is echter druk bezig met zijn eigen wedstrijden om nog veel les te geven enz. Je zou Jan kunnen proberen, maar die zit meer richting Tiel, dus ik weet niet of hij naar Nijmegen komt. Of je zou je paardje daar moeten stallen en bij hem thuis laten beleren. Dan kun je ook bij hem lessen en als jullie de basis hebben zou je lid kunnen worden van een menvereniging. Anders kun je ook een menvereniging in de buurt mailen of zij niet iemand weten. Of je paard weg brengen, dat kan ook. Op bokt staat ergens een lijst volgens mij met beleeradressen.

Zelf heb ik geen koetsierbewijs, dus daar kan ik je niet mee helpen. Vind het nu nog te duur en investeer dat geld niet in goede menlessen thuis. Wellicht dat ik dat later wel eens ga halen. We hebben ook een huiskamertopic met Gelderse mensen, je zou daar eens kunnen vragen of er iemand een goede plek weet. Zelf heb ik die van mij thuis staan, dus daar ben ik niet echt van op de hoogte. Ken wel een paar maneges n de omgeving, maar hoe duur die zijn weet ik zo niet.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 06:46

Ik hoor goede ervaringen voor opleiden van je paard en jezelf bij http://www.onderdekastanje.nl

Prachtige locatie op les te krijgen en daarna de hei op te gaan.

Frensie

Re: starten met mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:44

Ik ben toevallig vanochtend bij OdK (onder de kastanje) geweest om eens te informeren. Zij staan goed bekend hier wat betreft beleren. Volgende week breng ik mijn paardje erheen. Ze gaven me een goed gevoel! Ook ik kan steeds moeilijker rijden door lichamelijke klachten en ik hoop dat mijn paardje voor de kar beleerd kan worden. Het is een hete merrie, maar ze is wel heel lief.