Ik heb mijn paardje in Odijk staan. Hiervandaan is het niet zover om met de kar naar het bos te rijden. Gelijk aan de ingang van het bos staat een paaltje waarop vermoedelijk een hoefijzer stond (dit zit er niet meer op). Het eerste stuk, langs de Prinses Margrietlaan, zit ook een ruiterpad (daar staat een klein paaltje met een hoefijzer erop). Dit begint redelijk breed, wordt dan erg smal, maar wordt dan als je verderop komt mooi breed, zodat je er prima met de kar kunt rijden. Wanneer je dan een klein rondje rijdt, kom je uit waar dat paaltje zonder hoefijzer staat. Onder het zadel weet ik dat je helemaal door kunt naar Austerlitz / Maarn en verder.Alleen weten we dus niet of het aangespannen ook mag. Is er iemand die me dit kan vertellen, of is er iemand die weet waar ik dit kan vragen of waar ik eventuele ruiterpaden/menpaden als plattegrond vandaan kan halen. Er staat overigens bij de ingangen geen borden met informatie, het is ook een stuk bos waar je vrij mag rijden zonder vergunning. De borden voor het vergunningrijden zijn pas wanneer je het landgoed de Treek op gaat.
Just2fast
Geplaatst: 10-07-11 13:31
Officieel mag je met en aanspanning niet op de ruiterpaden komen! Als je een strenge boswachter tegen komt kan hij je bekeuren, dus pas op. Ik heb daar nooit gereden dus weet niet wie daar de beheerder is. Bij de beheerder kan je info krijgen over menroute,s
ChristaMoor
Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-11 10:51
Ondertussen de boswachter van het Zeisterbos aan de lijn gehad. Hij geeft aan dat als de paden breed genoeg zijn, dit geen probleem is. Ik ga zijn naam onthouden