kaakgekruist of kingekruist bitloos hoofdstel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jellebie

kaakgekruist of kingekruist bitloos hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 11:11

Hoi bokkers,

Ik rijd al een heeeeele lange tijd bitloos (kin gekruist) en dat bevalt me heel erg goed, maar nu men ik ook al een tijdje . en dit doe ik wel met bit. toen bedacht ik me laatst, wat een onzin eigenlijk, dat mennen moet ook makkelijk bitloos kunnen! Maar nu blijkt dus dat kingekruist niet goed is om mee te mennen en dat kaakgekruist hier het geschiktst voor is, ik ben dus even gaan zoeken en kwam inderdaad alleen maar kaakgekruiste bitloze menhoofdstellen tegen. Nu lijkt het mij zo verwarrend voor mijn paard om met zowel kaak als kingekruist hoofdstel te werken. Maar op een 1 of andere manier ben ik niet zo'n voorstander van het kaakgekruiste omdat ik van een paar mensen hoorde dat als je druk op de teugels gaf en alles dus strak trok het niet soepel genoeg was om los te laten dus dat het paard druk bleef voelen. Mischien is dit wel onzin hoor maar graag jullie mening of het verstandig is om met 2 soorte bitloze (men)hoofdstellen te werken of dat ik met rijden ook moet overstappen naar het kaakgekruiste .

Groetjes Marit

TurdusMerula

Re: kaakgekruist of kingekruist bitloos hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:39

Als je met rijden er ook mee rijd en tevreden bent over de release dan verwacht ik met mennen die problemen ook niet. (Droog proberen?) Sidepull anders een optie voor je? :)
Ik ken iemand die bitloos ment maar die zit niet op Bokt (probeer eens op PN te zoeken).

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:41

Op bokt zit ook iemand die bitloos ment met de bitloze neusriem van ideal geloof ik. Zal eens kijken of ik haar topic kan vinden.

Edit: Is een dr coock of hoe die beste man ook mag heten :+
[AR-ITP] Lenterit (bitloos)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 13:24

capopjekop schreef:
Op bokt zit ook iemand die bitloos ment met de bitloze neusriem van ideal geloof ik. Zal eens kijken of ik haar topic kan vinden.

Edit: Is een dr coock of hoe die beste man ook mag heten :+
[AR-ITP] Lenterit (bitloos)

Ja precies dat is zo'n kaakgekruist hoofdstel!
maar nu wil ik alleen nog even weten of ik met zowel kin als kaakgekruist kan werken of dat te verwarrend is voor mijn paard .

capopjekop

Re: kaakgekruist of kingekruist bitloos hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:32

Persoonlijk denk ik dat het wel meevalt. Ik rijd mijn pony zowel met bit, als met een kingekruist hoofdstel, touwhalster of met neckrope. Dat snapt ze allemaal. Al is mennen natuurlijk wel wat lastiger omdat je de zithulpen en neckreining niet kunt gebruiken. Kun je zo'n hoofdstel niet van iemand lenen om het te proberen? Die bitloze club leent hoofdstellen uit, maar dan moet je wel lid zijn.