Eerst maar eens een kleine uitleg voordat we verder gaan naar de foto's!
Dan word het verhaal misschien wat duidelijker.
De reden waarom ik nu weer op de grond opnieuw begin is eigenlijk het volgende:
Aangezien ik als onervaren meid bij ramona ben begonnen met rijden.
En aangezien ramona zo onervaren als wat was hebben we de laatste jaren(8 jaar.)
Maar gewoon een beetje gereden, beetje gesprongen. gewoon van alles gewoon maar een beetje gedaan.
Dus echt gericht rijden deden we niet.
Vorig jaar toch maar besloten om samen met haar les te nemen.(Toen had ik al gewoon les gehad etc.)
Want ramona begon wat vervelend te doen en ik wou gewoon echt graag meer dressuur gericht gaan rijden.
En aangezien ik het zelf kon betalen de lessen was dit dus inderdaad een mooie optie.
Eigenlijk ging het heerlijk.Ze deed zo ontzettend haar best. En ik zag haar nu volledig genieten.
Tot het einde van de zomer. Toen draaide haar karakter volledig om.
Begon ze ook echt gevaarlijk gedrag te vertonen.
We hebben toen besloten om te stoppen met het rijden. Omdat ik eigenlijk bang was dat ze pijn in haar rug had of ergens anders.
En aangezien de eigenaren niet begrepen wat ik bedoelde konden we kwa medisch zorg toen ook niks doen.
Nu een jaar later heeft een meisje hier op bokt mij geholpen met haar. En haar gedrag bekeken.
En zijn we tot de conclusie gekomen dat het dus dominatie was en gelukkig niks medisch!

Ze wou juist heel graag voor me werken, maar had wat meer hulpen nodig!Duidelijke hulpen!
[OPG] van lief paard- naar gevaarlijk paard? wat is dit?
(Betere omschrijving staat hier in het topic!)
Dus zijn we opnieuw begonnen met grondwerken.
We zijn nu bijna 2 maandjes bezig met grondwerken en het gaat super.
Ze luistert goed. Hoef bijna geen druk op het touw te geven. Leert alles heel snel en het gaat gewoon goed!
gisteren besloten om te gaan longeren voor het eerst weer sinds tijden. En ik moet zeggen dat ze het super deed.
Geen erge uitbastingen meer als eerst!
Sorry voor het lange verhaal!
hier de foto's van laatst!
1.

2.

Achteruit lopen.
3.

4.

5.

6.

7.

8.

De foto's staan door elkaar heen!
Ze luistert nog niet echt naar me.
Maar als ze echt aan het werk moet dan luistert ze vaak super.
Nu wil ik haar dus met een hulpteugel longeren.
Ik denk zelf aan een hulpteugel waarbij ze haar achterhand ook beter gaat gebruiken.
Een pessoa dus!
Nu zag ik dit op piafferuitersport:
Iemand ervaring mee?