Agressie tijdens loswerken.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

romeoluver

Agressie tijdens loswerken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 17:56

hallo,

Ik heb sinds een maand een verzorgpaard. Een arabier genaamd dennis.
Een weekje geleden ging ik een beetje met hem loswerken. Ik had al eens met hem gelongeerd en toen was hij
heel erg braaf. Ik ging in de paddock staan en ging aan het werk. Stap ging heel erg goed, oortje naar binnen en hij stopte
al als ik alleen maar 'halt' zei. Alleen als hij moet aandraven legt hij zijn oren in zn nek en begint hij een beetje rare sprongen te maken
en aan te galopperen enzo. Als ik dan 'hooo' zeg, gaat hij weer stappen. Ik snap alleen niet wat zn probleem is.
Misschien komt het omdat de bomen bewegen in de wind (wat hij een beetje eng vind) maar is het dominantie ofzo??
En wat moet ik ertegen doen??

Chaos

Re: Agressie tijdens loswerken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:03

Moet 'ie zijn ei niet gewoon kwijt??

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 18:06

Chaos schreef:
Moet 'ie zijn ei niet gewoon kwijt??

wat bedoel je??

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:07

Klinkt niet als agressie naar jou maar meer als vrolijkheid en ff benen strekken.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:08

Precies, misschien wil hij gewoon even lekker gek doen. Als je echt serieus aan het werk wilt laat hem dan eerst even een paar rondjes lekker gek doen zodat hij zijn energie kwijt kan. Dan ga je pas rustig draven e.d. als hij wat rustiger is. Of gooi hem eerst even los.

Als het geen energie is, kan het dan misschien iets medisch zijn? Rugklachten oi.d.?

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:09

Even gek doen en de energie eruit gooien, zo komt het over op mij :)

Shetpower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:31

Volgens mij bedoelt ie het helemaal niet gemeen. ;) Gewoon blij om weer lekker te lopen lijkt me :D

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 21:45

maar waarom kijkt hij dan zo blij?? en als ik hem ff daar laat lopen dan loopt hij alleen maar lekker relaxt het is gewoon als ik een beetje met het touw ga zwiepen gaat hij heel erg boos kijken. (en hij staat de hele tijd in de wei)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:35

Het kan ook concentratie zijn he. ;)

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:37

Misschien is het een gevoelig paard en/of komen jouw hulpen zo groot over dat hij er ook overdreven op terug reageerd.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:43

Dat is gewoonweg niet te beoordelen zonder dat we kunnen zien wat je precies doet.
Misschien zend jij wel onbewust signalen uit. Lichaamshouding is heel belangrijk bij grondwerk en arabieren zijn supergevoelig.
Misschien is het een idee om een filmpje te maken en hier te plaatsen in een link?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:45

Waarom vind je dit een probleem?

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 16:54

Akhal_Teke schreef:
Dat is gewoonweg niet te beoordelen zonder dat we kunnen zien wat je precies doet.
Misschien zend jij wel onbewust signalen uit. Lichaamshouding is heel belangrijk bij grondwerk en arabieren zijn supergevoelig.
Misschien is het een idee om een filmpje te maken en hier te plaatsen in een link?

ok zal ff kijken wanneer ik een filmpje kan maken maar het komt er zo snel mogelijk op ;)
ja hij is wel heel erg gevoelig.

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 10:47

Gister gelongeerd, ging hartstikke goed!
Vandaag weer ff probere te loswerken:)

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:39

romeoluver schreef:
maar waarom kijkt hij dan zo blij?? en als ik hem ff daar laat lopen dan loopt hij alleen maar lekker relaxt het is gewoon als ik een beetje met het touw ga zwiepen gaat hij heel erg boos kijken. (en hij staat de hele tijd in de wei)

Misschien vind ie dat zwiepen met het touw vervelend? Kun je 'm met alleen je stem in draf en galop krijgen? Dan zou ik dat namelijk doen.

Mijn paard houdt er namelijk niet van als je met iets op z'n achterhand af komt. Als ik bijvoorbeeld met een zweep of touw te dicht achter 'm aan jaag, gaan z'n oren plat, versneld ie en soms bokt ie naar me. Gebruik dit dus alleen als ie echt vervelend is, omdat ik weet dat ie dit niet leuk vind.

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 09:33

Nou ik heb nog een keer goed opgelet en hij doet alleen zijn oren naar achter als hij aandraaft. Ik heb wel eens gehoord dat dat concentratie is, kan dat ook?

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:05

Nogmaals: Zolang wij dat niet kunnen zien, kunnen wij ook niet oordelen of het van agressie of concentratie is.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:13

Het kan concentratie zijn, maar het kan ook agressie zijn. filmpje zou handig zijn