Silversand HMS

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SuusBN

Silversand HMS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 10:19

Ik ben sinds 2 weken begonnen met Silversand Horsemanship.

Onder begeleiding zijn we mijn paard aan het voorbereiden op het zadelmak maken etc, en ik moet zeggen dat hij met grote sprongen vooruit gaat! Ik zie hem nu in 2 sessie's al opbloeien van een onzeker mannetje tot een fijne vriend!

Wat zijn jullie ervaringen? (Zijn er bokkers die hier ook mee werken? Hoe zijn jullie in aanraking gekomen met Silversand?)
De mijne zijn namelijke erg positief!

Cassidy

Re: Silversand HMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:34

Wat maakt Silversand zo anders dan andere vormen van Horsemanship?

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 16:25

Tja, dat weet ik niet, dit is het eerste waarin ik mij verdiep wat betreft horsemanship....

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:23

is volgens mij niet anders da andere Nh stromingen. Er zit een Silversand bij mij in de buurt en ik heb wel eens op de site gekeken van degene die lesgeeft en haar ook weleens gesproken op een buitenrit maar kon niet veel unieks aan de methode ontdekken. Neemt niet weg dat zulke trainingen enorm goed voor je paard en ook voor jezelf zijn.

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 10:05

Natascha schreef:
is volgens mij niet anders da andere Nh stromingen. Er zit een Silversand bij mij in de buurt en ik heb wel eens op de site gekeken van degene die lesgeeft en haar ook weleens gesproken op een buitenrit maar kon niet veel unieks aan de methode ontdekken. Neemt niet weg dat zulke trainingen enorm goed voor je paard en ook voor jezelf zijn.

Beetje late reactie, maar ik heb inderdaad ook wat verder gezocht. En het klopt wat je zegt.

Hij doet het er fantastisch op, en daar gaat het om!

Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:41

Leuk te horen dat je paardje het zo super doet. Ik ga er van uit dat je bij Annemarie in training bent? Mijn paard gaat vanaf 1 augustus 2 weken naar haar en deels verblijf ik daar zelf ook op de camping. Zowel paard als ik moeten e.e.a. leren!!!
Ik kijk er in ieder geval naar uit

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:27

@ Zakynthos: Ik sta op dezelfde stal als Cozey en heb Annemarie een paar keer aan het werk gezien. Zag er goed uit, veel vertrouwen tussen paard en mens. Wat voor paard heb je (als ik vragen mag), en heb je specifieke problemen waar je aan wilt gaan werken?

Edit: Kom er net achter dat we je een jaar geleden in Moordrecht op de foto hadden gezet bij de crosstraining, nog leuker jou en je paard binnenkort weer terug te zien!

Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:28

Hoi MarChak, wat leuk en wat is de wereld toch klein!!!!!!!!!!!!
Ik heb contact met Annemarie gezocht voor het trailerladen. Gaat soms een tijdje goed en vervolgens steeds slechter en als mijn Sjaak niet wil / bang is dan gooit hij 600 kg de andere kant op en rent in paniek weg hetgeen afgelopen winter in een gebroken schedel heeft geresulteerd toen hij tegen een ijzeren balk tot stilstand kwam.
Annemarie is 2 weken geleden bij mij op stal geweest en is hiermee aan het werk gegaan, een andere reactie aanleren i.p.v. in wilde paniek wegrennen. Vervolgens afgesproken dat ik mijn paard 2 weken bij haar breng voor verdere training en dat ikzelf zoveel mogelijk probeer te komen om te leren. Ik breng hem op maandag 1 augustus en kom zelf 5 dagen naar de natuurcamping vanaf vrijdag 5 aug en hoop dan iemand te vinden die bereid is met mij af en toe een buitenritje in het bos te maken???? Sta jij in de buurt?? (slijm, slijm)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:38

Haha, leuk! Ik stuur je even een PB, anders gaan we te ver off-topic.

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 14:39

Zakynthos schreef:
Leuk te horen dat je paardje het zo super doet. Ik ga er van uit dat je bij Annemarie in training bent? Mijn paard gaat vanaf 1 augustus 2 weken naar haar en deels verblijf ik daar zelf ook op de camping. Zowel paard als ik moeten e.e.a. leren!!!
Ik kijk er in ieder geval naar uit

helemaal leuk! dan zal ik je met regelmaat daar zien!
Nigel gaat vanaf maandag een week bij Annemarie in training!

Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:39

Leuk, tot maandag zou ik zeggen dan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:56

En, paard gearriveerd? Ik ben pas dinsdag weer op stal, en ga dan zeker even bij 'm kijken!

Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 07:42

Ja, ja, hij is gearriveerd. Ik kom woensdagochtend om 10 uur weer en dan gaan we aan de slag. Mooie omgeving daar hoor, lekker veel land en op dit moment natuurlijk super weer!! Heb je paardje in de wei zien staan.
groetsels

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 10:09

ik ben er vanmiddag, rond een uurtje of 1.... misschien zie ik je dan wel!

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:23

Snik - en ik moet de hele dag werken... Misschien vanavond, als het weer tenminste nog meezit, anders ben ik er pas vrijdag weer.

Seliennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:56

Cassidy schreef:
Wat maakt Silversand zo anders dan andere vormen van Horsemanship?

vraag k me ook af !

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:31

Ik heb Annemarie van Silversand nu een aantal keren bezig gezien en vooral de rust, vertrouwen, continuïteit, de vanzelfsprekendheid waarmee ze de lichaamstaal van het paard "leest" en de wisselwerking daarvan met haar eigen lichaamstaal vallen me op. Dat ze met die vaardigheden een paard in korte tijd heel veel kan leren, hoe het paard zich moet gedragen bij de mens, rekening houdt met de mens en niet vanuit ego, angst of blinde paniek schade aanricht.

@Zakynthos: hoe ging 't gisteren?

Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:38

Seliennn Als je de site van Silversand bekijkt dan is het afgeleid van Parelli.
De ontwikkelaars van dit programma zijn zelf ook jarenlang Parelli instructeurs geweest.

MarChak; Het ging goed gister, zowel buiten als binnen bezig geweest, in de binnenbak een soort vliegengordijn opgehangen waar hij door heen moest lopen.
In stap en draf laat hij zich goed leiden, in galop kiest hij soms nog voor zijn eigen programma maar zag wel vooruitgang hierin. Wel herkenbaar want ook tijdens het rijden zit de "rottigheid` altijd in galop.
Vrijdagmiddag om half 2 gaan we weer samen aan het werk!

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:30

Ok, klinkt goed, die galop kan me ik wel voorstellen, met z'n grote lijf. Ik probeer zeker om morgenmiddag te komen kijken!