[AR] Tips over het in elkaar zetten van tuig?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fairmaiden

Tips over het in elkaar zetten van tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 21:26

Hoi allemaal,

Hier een beginner! Ik heb op zolder 2 tuigen gevonden en die wil ik graag in elkaar gaan zetten (mag trouwens eerst wel even poetsen en invetten). Heeft iemand heel toevallig een website of link naar een website die een beetje uitlegt hoe je van alle losse riempjes e.d. een geheel tuig maakt? :o
Dank alvast! :D

Mastrootje

Re: Tips over het in elkaar zetten van tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:46

fairmaiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 22:56

Op die website heb ik niet echt informatie gevonden over het in elkaar zetten van tuig? :S
Of heb ik ergens overheen gekeken?

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 07:43

fairmaiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 10:06

Dankjewel Lacuna, dit is precies wat ik zocht! :)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:31

We proberen hiermee te hinten dat je niet zomaar aan dit soort dingen (mennen) moet beginnen zonder dat je uberhaupt weet hoe een tuig in elkaar steekt. Hoe wil je dan veilig mennen met je pony als je de basisdingen niet eens weet? Hoe weet je dan dat je alles goed afgesteld heb? Hoe weet je hoe je moet mennen, en de basis dingen? Hoe je uberhaupt op en af moet tuigen?

Of wilde je de tuigen verkopen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:07

Milanka, kom op zeg, ze heeft het helemaal niet over dat ze wil gaan mennen, ze vraagt hoe ze een tuig in elkaar moet zetten....

Waarom steeds (lijkt een trend te worden op bokt) van alles erbij halen ipv gewoon de vraag te beantwoorden?

TS: die link van mencursus is idd een fijne site :j

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:28

Omdat er vaak genoeg dit soort vragen voorbij komen waarbij mensen zonder kennis hun paardje het tuig om willen binden en verwachten dat het goed gaat. :) Lijkt me niks mis mee om wat advies mee bij te geven? En uiteraard ga ik hier niet vanuit, anders had ik na afloop ook niet gevraagt of het eventueel voor verkoop was.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:17

Dan zou je nog je toon aan kunnen passen. Met er vanuit gaan dat iemand dit of dat doet en daarop inspelen op een negatieve manier, komt de sfeer van bokt niet ten goede :)

fairmaiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 15:17

Millanka schreef:
We proberen hiermee te hinten dat je niet zomaar aan dit soort dingen (mennen) moet beginnen zonder dat je uberhaupt weet hoe een tuig in elkaar steekt. Hoe wil je dan veilig mennen met je pony als je de basisdingen niet eens weet? Hoe weet je dan dat je alles goed afgesteld heb? Hoe weet je hoe je moet mennen, en de basis dingen? Hoe je uberhaupt op en af moet tuigen?

Of wilde je de tuigen verkopen?

We? Of alleen jij? Heel vriendelijk van je dat je probeert mee te denken. Echter, ik zou het op prijs stellen dat je dit soort adviezen geeft aan mij, je wat secuurder bent in het trekken van conclusies die over mij of over mijn competenties gaan. Daarnaast zou ik je willen aanraden om mijn openingspost nog eens goed door te lezen.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:19

@TS heeeeel netjes gereageerd :) ;)
haha.
Als je vragen hebt, wil ik je altijd helpen! :)

fairmaiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 15:34

Ik heb ze gisteren dankzij mencursus.net allebei in elkaar gekregen.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:55

Ach mensen doe niet zo licht geraakt, alsof ik iemand heb uitgescholden en ze me nu netjes vraagt om niet zulke taal te gebruiken. Als je mijn post had gelezen had je gezien dat ik helemaal geen conclusies trek, anders had ik zeker mijn post niet zo geeindigt zoals ik hem heb geeindigt. Je geeft aan dat je een beginner bent, daarom adviseer ik een mencursus. Niet zo moeilijk doen hoor...

Succes met je tuigjes, wat je er ook mee gaat doen.

lianne74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 09:06

Wat voor tuigen zijn het? want als er een mini shetlandtuigje bijzit en je wil het verkopen mag je mij een pb sturen :-)