Stoere poon in VD/DV-training

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Stoere poon in VD/DV-training

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 16:11

Vandaag vanalles wat gedaan, gewoon wat op dat moment in ons opkwam :+
Eerst lekker poetsen:
Afbeelding

En dan begonnen met een bandje:

Daarna gingen we voetballen.
De bedoeling is voorwaarts te voetballen, maar [***] verkiest anders }:0

We hebben het blok erbij gehaald. Dit vond hij weer heel interessant, zeker omdat ie ontdekte dat je dan véél & véél makkelijker over de haag kan kijken :Y) (een aantal kuddeleden waren op stap dus hij was beetje bezorgd ;) ).
Afbeelding

:9
Afbeelding

Uiteraard moet er even gehangen worden :Y)
Afbeelding

Kleine spagaat (gaan we weer hard op oefenen, als de gelegenheid zich voordoet)
Afbeelding

<3
Afbeelding

Maar hij had het moeilijk, moest toch wel roepen :(:)
Afbeelding

Nog eens naar de band :+
Afbeelding

En om te eindigen .. tja .. jullie kennen 'm hé :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Snoepje? :D
Afbeelding

Nog even een klein stukje dressuur in vrijheid-training (is niet gelijk aan vrijheidsdressuur :P )

Eerst een filmpje van de basis-losmaak-oefeningen. Verre van perfect, maar ik ben nog lerende ;)
1. Ramener (bedoeling dat de bovenste halsspieren opgerekt worden, kan je vergelijken met "mooi staan" in de vrijheidsdressuur)
2. Lang & laag (bedoeling dat het hoofd/de hals naar beneden gebracht worden, helemaal op het einde zou het hoofd wat omhoog moeten zodat alles 1 lijn vormt, maar dat lukte niet ... )
3. Zijwaarts in buigen, zonder het hoofd te kantelen en dergelijke

Als laatste een filmpje van werken in vrijheid. Beetje klooien (ik heb meer dan de helft van de tijd geen flauw idee wat ik aan het doen ben :') ) en werken aan overgangen. De oefening is 4 passen stap - 4 passen draf - 4 passen stap - ... Maar dat is nog wat veel gevraagd voor ons, dus ga niet zitten tellen :P Maar buiten dat het nog niet 4/4/4 lukt, vind ik eigenlijk dat hij het heel goed heeft gedaan, zo helemaal los :D

Bedankt voor het kijken!
Heb je interesse in dressuur in vrijheid? Kijk dan ook even in dit topic: [GVL] Dressuur in vrijheid, nog meer?

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 16:34

ziet erg goed hoor :j dat 4/4/4 is ook best moeilijk!
hij kan zeker wel goed flemen :')

Anoniem

Re: Stoere poon in VD/DV-training

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:03

Dank je wel :D
4/4/4 is inderdaad héél snel ... Zodra je paard vertrokken is moet je al weer afremmen :+ Maar ik vind het al super dat ik hem zo overgangen kan laten maken, en het vertrekken doet hij helemaal niet slecht vind ik :D

Flemen blijft z'n favoriete kunstjes ... echte hengst hé ... :+

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:56

Die foto op het blok is echt hilarisch! :D
Leuke oefeningen allemaal! Bij het 4/4/4 filmpje vind ik dat er op het laatste stuk echt veel vooruitgang in zit. Goed zeg!

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:13

Prachtige filmpjes !
Ik vind het echt gewedig om je topics te bekijken :)
Je weet er zoveel van en je hebt altijd zoveel inspiratie vr nieuwe dingen ( zoals de molentjes enz :Y) )
Echt trouwens ook een super leuke pony !! :+
Knap dat je dat allemaal kan , Respect ! :))

LillaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:05

Mooiiee filmpjes , ,
Leuk halster ,
Zelf gemaakt ? (A')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 08:55

@ swaatjuh : dank je wel! :D
Fijn dat er vooruitgang te zien is, ik vond 'm zelf ook fijn meewerken en goed z'n best doen :j Op het einde is het trouwens z'n makkelijke kant, dus dat helpt ook wel ;)

@ laura123456 : wauw :o Dank je wel :o
Maar zoveel weet ik er niet van hoor :') En inspiratie .. tja .. ik spendeer thuis nogal wat tijd aan "wat zou ik nog met poon kunnen doen" :') Met zo'n pony ga je vanzelf wel dingen uitvinden om het proberen leuk te houden ;)

@ LillaLover : Zelf gekocht :Y) www.nickyskeet.nl ;)

Ik heb trouwens de laatste 2 filmpjes naar Josepha gestuurd (mijn instructrice) om te zien wat zij ervan vindt. Haar reactie is misschien ook interessant hier ;)

Citaat:
Prachtig, dank je wel.
In het eerste filmpje heeft hij het erg warm en is daarom wat afgeleid denk ik. Mooi hoe je daarop wacht en subtiel zijn aandacht vraag en hem vervolgens zelf de oefening laat uitvogelen wat uiteraard ook de bedoeling is, super!

In het vrij longeren overgangen werk is het jammer dat de vliegen hem wat plagen maar je kunt wel nu al zien dat deze oefening zijn resultaat niet mist. Eerst en vooral experimenteert hij met welke hoofdhouding zijn lijf het best in balans houdt. Hij houdt zich niet meer vast in die krul maar zoekt afwisseld voorwaarts neerwaarts en voorwaarts op waarts. De kwaliteit van de overgangen vooral van stap naar draf verbeterd ook constant. Hij krijgt meer controle en feeling over zijn lichaam, jij vind zijn knopjes voor micro shaping en lichtheid ! Uistekend werk nu al, dame en heer!

De truc is je paard heel energiek te werken maar hem vooral niet moe te maken :)

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:59

Wate een knappe en stoere man heb je zeg! Viel me trouwens op de eerste foto al op dat die onder de bulten zit is hij helemaal lekgeprikt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 10:44

Dank je :D
Ik twijfel .. lekgeprikt of de processierups (reactie op de haartjes) ... Ik denk het laatste omdat hij daar sinds dit jaar echt last van heeft (heeft ook een gezwollen schuimmond gehad) en die bultjes heb ik nog nooit gezien bij hem, terwijl hij al bijna 15 jaar op dezelfde plaats staat en ookal heel z'n leven ZE heeft enzo. Heb nieuwe foto's (zie onderschrift) en daar lijkt het al minder :)