Flemen??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Robin_Rikkie

Flemen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 19:42

Hee,
Mijn shetlander kan jambette best wel, maar nu wil ik iets anders leren. ik ben dus bezig met het flemen, als ik in zijn neus blaas, dan fleemt hij. ik ben er al 4 weken meebezig maar hij snapt het niet dat als ik het commando zeg dat hij dan moet flemen. hoe kan ik dit oplossen?? heb een clicker dus daarmee tips kan ook

Groetjes

Amable

Re: Flemen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:45

Zoek je commando niet in een stem commando maar in een handgebaar. Bijv een wijzende vinger. Goed kans dat hij het dat wel snapt. Als je blaast kan je namelijk niet praten, dus je commando komt altijd pas na het blazen. Als je met je vinger wijst ga je dat eerst tegelijkertijd doen en vervolgens ga je eerst wijzen en dan pas blazen. Je zult zien dat je paard op een gegeven moment al begint te flemen als je met je vinger wijst.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 19:48

\nou ik doe ook al met mijn vinger wijzen maar nog snapt hij het niet.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:43

Dan doe je toch iets verkeerd blijkbaar. Beloon je ook als hij fleemt wanneer je blaast? Dat is heel belangrijk, want dan weet hij dat hij iets goed doet. Bv uitbundig belonen met stem (of je clicker) of een snoepje. Snapt hij het clickersysteem wel? Flehmen op commando leren paarden over het algemeen erg snel. Probeer duidelijk te wezen in je commando's en handgebaren. De wijzende vinger werkt over het algemeen heel goed. Succes.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 16:40

Ik beloon hem juist met grotere snoepjes. Normaal krijgt hij een paar korrels biks. Maar ik doe altijd met nieuwe kunstjes een ander snoepje zeg maar. maar ik denk dat ik voorlopig maar verder ga met de spagaat. en misschien iets anders

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:23

Zodra hij fleemt(weet niet hoe je het schrijft) gelijk goed belonen en je stem goed gebruiken.
Je kan je stem als commando gebruiken, maar ook dat je met je vinger wijst.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 21:23

@ UPDATE

Hij snapt het een beetje. omdat ik in zijn neus blaas moet ik zijn kin vasthouden en bukken. maar nu kan ik het een beetje zonder blazen maar niet zonder vasthouden en bukken, dan snapt hij het niet :D :D

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 09:10

Waarom blaas je niet, steek je tegelijk een vinger in de lucht en wanneer hij fleemt zeg je FLEEM en beloon je? :) Vind
dat je wel een érg moeilijk commando eraan koppelt hoor! Vaak zit het er op deze manier zo in :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 09:16

Inderdaad, als jin blaast en je vinger opsteekt en beloont heeft je pony dat snel genoeg door. :)

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 12:06

Hij kan het al, ik gebruikte eerst fleem. en toen heb ik 2x lip gebruikt en toen snapte hij het zo. wss lijkt fleem teveel op been wat ik gebruik bij de jambete.