Emiel Voest of Christ barebackpad?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Emiel Voest of Christ barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 19:00

Ik twijfel sterk tussen het Emiel Voest barebackpad de luxe of de Christ Barebackpad premium met wrongen...
Heb alle topics al doorgespit, maar vind geen echte vergelijking tussen die twee.

Ik ken het Emiel Voest pad... regelmatig gebruikt, maar nadeel vond ik bij koud weer de plankerigheid, het 'strak' om de schoft liggen, en hij is ietwat lang voor mijn IJslander. Maar dempt wel erg goed.... en ik wil wel het beste voor mijn paard.
Van de Christ betwijfel ik echter of deze dezelfde mate van demping geeft...

Ik ben niet vreselijk lang en weeg zo'n 53 kilo...

Het pad is bedoeld voor rechtrichtende arbeid, kleine stapritjes buiten, ter overbrugging naar een op maat gemaakt boomzadel.

Hellup?! :o

Mariekyy

Re: Emiel Voest of Christ barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:04

ik heb zelf al bijna 3 jaar een Emiel Voest de luxe en ben er nog steeds heel blij mee!!
geen ervaring met de Christ.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 12:35

Wat doe jij met de Voest? (rechtrichtende arbeid of ook naar buiten?)
Heb jij hem op een paard? Dus geen pony? Ik vind de pad namelijk wat lang en groot voor een IJslander....

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:38

ik rijd er zowel in de bak als buiten op, vaak als er kinderen komen rijden laat ik ze meestal daar op rijden.
ik heb zelf een haflinger daar licht hij prima op.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:18

Ik vind de Voest erg fijn, rijd er ook buitenritten op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 10:34

Leuk topic, ik heb ook vaak naar de Christ pads gekeken (op internet) en in het verleden ook op een Voest pad gereden. Dat was op een Lusitano en op haar lag de Voest prima.

Waarom ben je bang dat de Christ niet zo goed dempt? Ik kreeg juist het idee dat dat nog beter dempt omdat je bij de luxe versies ook nog eens gelpads tussen de twee schapen in kunt schuiven.
Er is op een Duits paardenforum trouwens 300+ pagina's lang topic van mensen die Christ pads hebben/willen en ervaringen uitwisselen, vond ik zelf erg interessant (heb alleen de eerste 150 pagina's gelezen ;) ), misschien dat je hier wat mee kunt: http://www.reitforum.de/lammfellsattel-von-christ-145270.html

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 10:36

Ik geen van beide,

Ik zweer bij het schaapje van Equestor.
Mijn stalgenootje heeft hem ook en wil ook niets anders meer.

Afbeelding

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 11:05

Jeetje... ik zit nu dat Duitse forum door te spitten... iedereen is echt LAAIEND enthousiast over dat ding he?
Die Christ dus....
Ik zit nu te kijken naar het verschil tussen de Premium en Premium Plus... Bij de plus kun je er inlages in doen...
Ik zie alleen niet goed of er in de Premium wel inlages kunnen maar niet bijgeleverd worden, en dat die bij de plus er al wel bijgeleverd worden.
M.a.w.: kun je de premium in een later stadium upgraden naar een Premium Plus? Tis wel een gaaf ding... tjonge....

R_MW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 21:46

Christ Premium! HEEEEEERLIJK!!! Rij alleen nog maar daarmee. Goede schokdemping ook. Succes met je keuze :)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 22:07

Ha die Roos!!! Nou ehm.... hij is besteld: De Premium Plus zelfs ;-) Doe maar sjiek... ahum.
Enfin, ben zeer benieuwd! Leuk dat hij jou zo goed bevalt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 23:21

Zou je hier een foto willen plaatsen van als hij op je paard ligt? Ik ben namelijk erg benieuwd naar hoe hij ligt!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 23:26

ik heb ze beide maar ga helemaal voor de christ..
veel plezier er straks mee !!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 23:32

Ik heb momenteel de mogelijkeid om een Christ met van die wrongen uit te proberen: Hemels.
echt hemels, zo fijn, zo stevig, bleef bij een hoge bok en een meer dan 90 graden bocht perfect zitten. :)
Er zit hier nog een barefootpad onder zodat het niet vies word, zit perfect :)
Enige nadeel is dat ik na een langere rit met een flinke snelle galop door de wrijving tussen wol-mijnribbelrijbroek een hele hete pad krijg :P Maar weet niet of dat met andere rijbroeken ook zo is.

Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 23:46

Ik heb ook de premium, in mooi donkerbruin :9 ik was meteen verliefd op de mooie kleur en zachtheid dus heb hem meteen gekocht (al meer dan een jaar geleden...) nog voordat ik een paard had om ermee te rijden :o Ik heb er alleen nog niet op gezeten, wel op paard gehad maar aangezien ze recent onder het zadel is nog niet zonder 'echt' zadel gereden maar dat gaat binnenkort komen want paard is super braaf. Mijn Christ premium wacht geduldig op ons eerste ritje :)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 12:11

Wat ontzettend leuk mensen, wat een enthousiasme!
En vooral erg leuk dat Garny beide heeft en dan nog voor de Christ gaat! Heb ik dus de juiste keuze gemaakt... (mag wel voor dat geld... ahum).
Via Duitse webshops kon het een stukje goedkoper, maar ik durfde het niet helemaal aan... weer zoveel gedoe met garantie/ schade/ vragen... etc...
Toch maar via Equixantos besteld.

Hierboven heeft iemand een link geplaatst naar een duits forum. In die thread vind je veel foto's van de Christ op paarden... en iedere keer weer: prachtig! Kan niet anders zeggen :-)

*ik wordt een beetje ongeduldig nu* :o