Ik verzorg sinds vorig jaar ongeveer twee shetlanders. Met de ontzettend charmante namen Toon en Harry.

Ik wilde de jambette aanleren een paar maanden geleden, maar daarna had ik heel weinig tijd om dat nog te leren, door school, ook had ik ontzettend veel proefwerken. Maar vandaag begon ik weer een beetje met opbouwen en nu hebben we vakantie bijna, dus dan kan ik vaker komen!
Het is natuurlijk nog geen jambette, ik had al heel lang niet meer geoefend en begon vandaag dus weer, had meteen een paar foto's gemaakt.
Ik begon beide met leren door mijn hand bij hun 'oksel' te houden zeg maar en 'pas' zeggen en als ze hun been optilde, meteen met de clicker te klikken. Toon kan dit nu door niet met mijn hand, maar met het zweepje bij zijn been aan raken. (Ik sla/tik hem niet hard, ik raak het gewoon aan en zeg 'pas!') Toon houdt zijn been soms ook lang in de lucht, en slaat hem mooi vooruit, maar aangezien ik de foto's met zelfontspanner heb gemaakt, heeft hij niet de perfecte momenten. ):
Bij Harry gaat dat nog niet helemaal, ik moet nog met mijn hand helpen en hij slaat hem niet echt uit, hij schraapt er meer mee op de grond.
Dit is dus nog niet de echte jambette, maar ik probeer hem wel uit te breiden en ik hoop dat hetniet lang meer duurt voordat ze hem echt mooi kunnen!

Toon; net te laat moment, lastig met die zelfontspanner want hij was best hoog. ):

Harry; hier help ik dus nog met mijn hand bij

Liefs!