[AR] Mennen met peesbescherming?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Mennen met peesbescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 10:42

Hallo iedereen,
Is het echt nodig om met peesbescherming te mennen? Mijn pony tikt in stap en draf zichzelf niet aan (loopt erg netjes). Maar ook wil ik met haar naar het strand, en zal een galopje wel voorbij komen. Is het dan wel aan te raden? En kan het geen kwaad met eventueel zand wat onder de peesbeschermers komt te zitten? (alleen voor).
Mvg, Corien

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:26

hoi,ik men enkel en 2 span.en gebruik nooit beschermers.op het strand zou ik het zo wie zo niet doen inverband schuren van het zand er onder.je zegt ook dat ze zich niet aan tikt dus waarom beschermer. ik ben zo wie zo niet voor beschermers zeker niet als het niet nodg is,als je paard strijkt of aan tikt oke.
a,ja ik galopeer ook altijd nooit problemen gehad hoor

xSCWx

Re: Mennen met peesbescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 11:35

Nouja, met galop twijfel ik een beetje aangezien ze haar achterhand er erg goed onder zet, en ik dus bang ben dat ze zichzelf aantikt.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:36

Met peesbeschermers doe je meer kwaad dan goed als ze zich niet aantikt. Zoals Keona zegt, zeker op het strand komt er zand tussen en kan het erg zeer gaan doen bij je pony.
Ik gebruik bij mijn pony enkel peesbeschermers als hij hoefijzers heeft, want zijn koten liggen altijd open als ik het niet doe.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:38

Als je in galop bang bent dat ze zichzelf aantikt kan je ook springschoenen omdoen. Ik men ook niet met peesbeschermers. Maar bij het strand met zout/zand/water zou ik niks omdoen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 15:06

@Apple01 dat is ook nog een idee.. maar als je achter springschoenen om doet lijkt me dat het bij aantikken alsnog niet voldoende bescherming geeft?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:02

Springschoenen moet je dus voor om doen. Als je paard geen beschermers nodig heeft, lekker aflaten. Onze pony heeft alleen op wedstrijden bij de vaardigheid bescherming om, omdat je dan toch wel eens scherpe wendingen maakt. Maar verder dus nooit. Mijn paard heeft wel achter strijklappen om omdat hij helaas iets strijkt. Als ik ze niet om doe, krijgt hij wondjes.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 17:06

En als je ze voor omdoet beschermt het alleen de hoeven (duh) maar ik bedoel dus om de pezen/kogel te beschermen!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:44

Ik doe nooit bij het mennen peesjes om, alleen bij mn mini wel springschoenen ivm aantikken met ruime draf als middendraf doe. Maar als niet nodig is hoeft niet.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 14:10

ik gebruik ze met mennen alleen als ik voor de marathon ga trainen (veel krap bochtenwerk) en in de marathon zelf. Daarbuiten heb ik ze echt niet nodig want mijn paard tikt niet aan en strijkt ook niet. Beenbescherming zou ik alleen gebruiken als het echt nodig is.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 00:03

Op wedstrijd (marathon, evt. vaardigheid) gebruik ik wel peesbeschermers, maar dan heb je het soms ook over hele rare 'fratsen' die je dan uithaalt. Ook bij echte marathontraining e.d. maar verder echt nooit.

Ik trek regelmatig een flinke sprint (42 km./uur) met mijn Welsh A merrie die zéer ruim loopt en ook echt 'de kont er onder zet' maar die heeft echt nooit beschermers om.
Zolang ze niet aantikken, niet doen. Temperatuur loopt héel hoog op onder die dingen, dat kan juist snel blessures veroorzaken, daarnaast is nattigheid en zand er tussen ook idd niet fijn, kan zeker voor schuurplekken zorgen.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 00:15

Ik men met mn paint wel met peesbeschermers en springschoenen. Ijslander niet. Indien niet nodig niet gebruiken.
Wel koel ik erg goed als ik ze gebruikt heb.