Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Is het verstandig om met een 2-jarige al een beetje te gaan grondwerken? nog geen moeilijke oefeningen als buigen, spaansepas e.d., maar gewoon eerst lekker op stemcommando's aan de longe te laten wennen, dan langzaam achter je aan proberen te lopen e.d.
Het leek me altijd al wel leuk om te VD'en, maar het is er nooit van gekomen, en nu m'n paard binnenkort weg moet naar de keuring,
Kaplaars schreef:Citaat:Is het verstandig om met een 2-jarige al een beetje te gaan grondwerken? nog geen moeilijke oefeningen als buigen, spaansepas e.d., maar gewoon eerst lekker op stemcommando's aan de longe te laten wennen, dan langzaam achter je aan proberen te lopen e.d.
Het leek me altijd al wel leuk om te VD'en, maar het is er nooit van gekomen, en nu m'n paard binnenkort weg moet naar de keuring,
Ik weet niet goed wat ik van die zin moet zeggen, je wilt het paard geen moeilijke oefeningen laten doen, maar wel gaan longeren en de stemcommando's leren? Dat lijkt mij juist belastender dan wat lailapri zegt. (en belastender dan de 'reguliere' vrijheidsdressuur met clicker en zonder dwang.)
Nu zie ik ook staan dat je paard binnenkort naar de keuring moet, dat zal de reden voor het logeren zijn? Naar mijn idee is dat wel genoeg voor een twee jarige. Of is ze bijna drie?
Kijk ook even naar je paard, waar heeft het behoefte aan, hoe reageert het op jouw pogingen om iets te doen. Dan zie je nog beter of ze er aan toe is.