Ik ga een keer een huifkar huren en dan moet je zelf mennen.
Je krijg dat een korte 'introductie' maar misschien hebben jullie wat tips?

Alvaast ty

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ninajojo schreef:Toen ik 7 was ging ik met de familie op huifkartocht. Mijn opa stuurde (had ook ervaring met paarden en mennen) en het ging super. Tot het paard doorhad dat hij de linksaf moest en dus de lange rit moest makenNu had mijn opa gewoon de kennis om hem de goede kant op te leiden, maar iemand zonder deze ervaring had wel wat moeite gehad denk ik.
Ga je echt zelf mennen? Volgensmij hebben de meeste huifkar verhuurders namelijk wel een minimum leeftijd.
BlackDevils schreef:Om te beginnen kun je het best even een filmpje opnemen en daarin de dingen zeggen tegen mensen die je zult gaan missen. Daarnaast moet je een keuze maken of je begraven wilt worden of gecremeerd. Ook de muziekkeuze en dergelijke kun je zelf invullen. Er is op dat gebied heel veel mogelijk, kijk Google er maar eens op na.
Een goede levensverzekering maakt het voor je nabestaanden allemaal wel makkelijker. Er komen nogal wat kosten bij het bovenstaande kijken en wat beter in de slappe was zitten is voor iedereen prettig.
Succes!
Natuurlijk is bovenstaande een klein beetje een grapje maar ik denk niet dat ze zomaar een aanspanning meegeven aan een 11-jarige.
Er komt nog wel een beetje bij kijken op het moment dat het allemaal niet zo gaat als gepland. Erg goed luisteren naar de uitleg lijkt me een eerste vereiste.
Napie schreef:Vind je reaktie wel een beetje overdreven. Kijk, dat een paard wordt meegegeven aan een vreemde (vaak ook nog paardenleek in het geval van veel huifkarverhuurbedrijven) vind ik op zich al een kwalijke zaak. De enigste instruktie wat je vaak krijgt is: linkerleidsel linksaf, rechterleidsel rechtsaf en twee leidsels ho. Voor de rest is het op hoop van zegen en gaat het over het algemeen goed met van die stimpestampe knollen. Heb echter niet de illusie dat als je met een huifkar heb gereden, dat je hebt gement. Dat is namelijk heel wat anders. Ja, mennen is moeilijk. Je mist been en gewichtshulpen en als het fout gaat, gaat het meestal goed fout.