Ontspannen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cheetahfan

Ontspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 19:38

Ik heb eigenlijk een vraagje. :P

Ik rij nu sinds 2 maanden een ruin bij, en we zijn ook bezig met vrijheidsdressuur. :)
Maar zodra we in de bak zijn, en we beginnen, laat hij zegmaar zijn geslachtsdeel nogal hangen. :')
Nu is dit volgens mij een teken van ontspannen, maar ik weet niet of dat klopt.
Het is namelijk best vervelend, want probeer maar eens een leuke foto te maken als hij zo 'ontspannen' bezig is. :Y) Tijdens het rijden doet hij dit niet. Is dit gewoon een teken dat hij ontspannen is, of niet?

Anoniem

Re: Ontspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:46

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:53

Het is inderdaad ontspannenheid :)
Je kunt ze leren om hem "in te houden" op commando, maar leer hem dan ook uitschachten op commando zodat je wanneer nodig kunt schoonmaken :)
Mijn paard schacht ook alleen uit als ik hem kriebel tussen zn benen (?!) of wanneer ik vrijheidsdressuur doe.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 20:06

Aha, oke.
Maar hoe ik het nou oplos. :')

Bedankt voor het topic [***]. :) Eigenlijk moet ik hem dus gewoon een beetje in beweging houden, ipv alles vanuit stilstand te vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:07

Volgens mij staan daar ergens ook wel tips om het "op te lossen" ;)
(even doorheen de gruwelmethodes lezen, dat is natuurlijk niet de bedoeling :P )

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 20:18

Nee, dat was ik ook niet echt van plan. :P Zat het al vol gruwel te lezen... :n

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 09:08

In beweging houden werkt bij die van mij iig wel heel erg goed. Hij doet het namelijk alleen in de spagaat en als we het compliment daaruit gaan oefenen. :')

Verder.. Ach ja, het is geen charming gezicht maar er is niets ernstigs aan de hand ofzo. Paard van vriendin doet het ook heel erg, dat zie ik al niet eens meer. Al blijf je er vaak wel vervelende opmerkingen over krijgen.. Dus dat word fotoshoppen. :Y)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 15:50

Haha, oke. :P
Nou, zelf vind ik het ook niet heel erg ofzo. Maar als er kleine kindjes bij zijn, of om nou leuke foto's op hyves te zetten terwijl hij vrolijk met zijn 5de been mee Spaanse past. _O-