Paar vragen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Paar vragen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 18:17

Hee Bokkers,

Ik heb GEEN Parelli boeken oid, daarin zullen de antwoorden op mijn vragen vast te vinden zijn, maar die heb ik dus niet.

Ik heb een paar simpele vraagjes die betrekking hebben op Parelli.

Ik heb een Carrot-Stick, maar wat een onding. Hoe word je nu geacht zo'n ding precies te hanteren? Welke houding, welke hulpen geef je en hoe? Zijn er goede filmpjes op Youtube te vinden?

De leadrope, zo'n 4 meter is ie schat ik. Hou je die in een hand of in 2? Zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden?

Zijn er filmpjes waarop het juiste gebruik van beiden goed te zien is?

Zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Hulpen icm. lichaamstaal ofzo??

IIG, ben ik me nu dus aan het verdiepen in wat NH stromingen en zou graag bovenstaande vragen beantwoord zien! :j

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Groetjes, Nikki

LauraXWhite

Re: Paar vragen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:37

ik ben geen Parelli expert maar omdat je nog geen antwoord hebt gekregen doe ik maar een poging.

ik denk dat je de leadrope het best in twee handen kunt houden, de ene hand het dichtst bij het hoofd van het paard, de andere hand om druk te geven door met het touw te zwaaien.

ikzelf ben ook wel benieuwd in filmpjes, dus ik lees even mee.

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:44

De carrot stick dien je te gebruiken als verlenging van je arm.. Je kunt hiermee je hulpen 'vergroten' zeg maar..

Het heet carrot (wortel) stick, omdat je hem zowel als 'beloning' kan gebruiken of als het moet om je hulpen duidelijker te maken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt..

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:45

Ik zou me toch even iets meer verdiepen :-). Op youtube zijn wat filmpjes te vinden "carrotstick parelli" maar als je er echt actief mee aan de slag wil zou ik toch een dvd aanschaffen om er goed mee uit de voeten te komen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:15

http://www.parelliconnect.com
30 dagen gratis proberen en alle level 1 video's zijn dan ook te bekijken. Staan ook oefeningen in om te leren met stick en string om te gaan.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:42

Zelfde tip als Tamary.
In level 1 wordt dat allemaal uitgelegd. Kan je gratis bekijken als je (gratis) lid wordt. Dan kan je 30 dagen rondneuzen op die site. Naast het level 1 staan er ook nog andere filmpjes op.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 00:35

Ik ben inmiddels al een paar dagen achter elkaar aan het oefenen en het gaat super. :D
Zonder de Level 1 bekeken te hebben overigens, via Eddy Modde is het me duidelijk geworden. :))