[AR] Sulky cavalettie makkelijk zelf te monteren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chihiro

Sulky cavalettie makkelijk zelf te monteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 13:18

Hallo, het is eindelijk zover, ik ga mijn sulky kopen.
Nu is de vraag of het ding makkelijk zelf in elkaar te zetten is? het gaat om de geremde versie. Ik kan nergens ervaringen vinden van mensen die hem ook zelf in elkaar hebben gezet.

Is dat heel ingewikkeld met de rem? En krijg je er gereedschap bij? (denkt aan ikea inbussleutel)

Zelfbouw krijg ik hem dinsdag, en laten monteren kan nog wel een poosje duren voordat hij er is. (en ik kan niet zo lang wachten :D )

Het mooiste zou zijn, als iemand de handleiding kan inscannen zodat ik kan zien of ik er uit ga komen :')

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:22

Ik hem hem vorig jaar gekocht en zelf in elkaar gezet. Is niet heel moeilijk. En echt een fijn wagentje

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 13:35

oedsje schreef:
Ik hem hem vorig jaar gekocht en zelf in elkaar gezet. Is niet heel moeilijk. En echt een fijn wagentje

Dank je wel voor je reactie. Weet je misschien nog wat voor gereedschap je nodig had? Dan kan ik vast kijken of ik dat heb liggen.

Lacuna

Re: Sulky cavalettie makkelijk zelf te monteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:06

is prima te doen, heb wel ff mot gehad met de wielen, met de ringetjes die ertussen moeten, maar met een beetje geduld en gedoseerd geweld kom je een heel eind ;)
Sleutels zitten erbij (althans, bij mij wel) en anders moet je sleutel 14, 17 en 30 hebben en zo'n ring met die inbussleuteltjes, dan heb je alles bij de hand.
Succes!

Groetjes, lacuna

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 14:26

Lacuna schreef:
is prima te doen, heb wel ff mot gehad met de wielen, met de ringetjes die ertussen moeten, maar met een beetje geduld en gedoseerd geweld kom je een heel eind ;)
Sleutels zitten erbij (althans, bij mij wel) en anders moet je sleutel 14, 17 en 30 hebben en zo'n ring met die inbussleuteltjes, dan heb je alles bij de hand.
Succes!

Groetjes, lacuna

Dank je wel! Geduld met iets in elkaar zetten heb ik dan weer wel :D heb jij ook een geremde? Was dat ook niet al te ingewikkeld met die kabels etc?

Denk dat ik het maar gewoon ga doen, en als ik er niet uit komt wat stalgenootjes vraag te helpen :j

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:53

Ik heb om verschillende redenen de wielen er al eens onderuit gehad, het lamoen los gemaakt en het bankje. Allemaal vrij vlot in en uit elkaar te halen.

Ik heb er 1 zonder rem, dus kan je daar niet mee helpen.
Veel menplezier!

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:40

Wij vonden het niet gemakkelijk om de remmen te monteren: het was lastig om ervoor te zorgen dat de wielen goed vrij liepen. De boel veerde eerst na indrukken en loslaten van de rem niet goed terug, waardoor de remmen aanliepen. Uiteindelijk is het wel gelukt.
Verder ging het prima met de bijgeleverde sleutels.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 17:22

Ah TS goeie zet om dit topic te openen. Ik lees schaamteloos mee :D

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 17:57

heb ook een geremde ja, en geen probleem gehad met de remmen.
Laatst ook de rem vervangen, en dat ging eigenlijk ook prima, moest alleen ff goed kijken welke nou links en welke nou rechts moest :? :+
groetjes, lacuna

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 23:52

Nou, zo te horen moet het wel lukken dan! :D Ik heb mijn pa al gevraagd om mee te helpen, dus dan laat ik hem die remmen maar doen.

Hihi, IndianLady ;)

Ik krijg hem dinsdag binnen, dus ik ben benieuwd.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:40

*negeert schaamteloos de rode letters*

TS is het inmiddels gelukt? Want ik sta op het punt om de mijne te bestellen :D

speedyweedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:08

(Sorry voor het uppen, ik vond geen beter topic voor mijn vraag)

Hadden jullie ook als handleiding een in engels geschreven A4-tje?
Ik ben blijkbaar niet zo goed in engels als ik altijd dacht. :+
Wij liepen al vast bij het wiel vastmaken, aangezien bij het eerste plaatje van de wielen staat: 'use bolt and spring washer (veerring) tot fix the brake disk (remschijf) tightly'. Echt, ik heb geen idee wat ik daar nu mee moet doen? 8)7 Ja, iets strak aandraaien ofzo, maar daar was geen sleutel zo groot voor?

Ik had zelf meer een ikea-iets verwacht. :') Aangezien ik echt extreem dom ben met dit soort dingen.
Morgen gaat de vriend van m'n moeder er ook naar kijken, maar er staat ook ergens op de site van hsi dat ik binnen 24 uur moet 'klagen' als ik wil ruilen. Maar nemen ze dat echt zo stipt? Want ik kan feitelijk pas zeker weten of ie goed is als hij achter mijn pony hangt, en ik vrees dat ik dat hoogstens morgenavond, of als het tegenzit pas van het weekend kan proberen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:59

En Ts is het gelukt?
Ik zit namelijk zelf in dubio er een te bestellen of niet?