Tamara rondslingeren+door het water

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amillia

Tamara rondslingeren+door het water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 23:17

Helaas zijn de foto's niet geweldig geworden, nieuwe camera+paard dat loopt te suffen(eigenlijk niets voor haar maar goed) maakt het erg lastig op goeie foto's te maken. Ze heeft 2 kanten opgelopen maar camera in m'n linkerhand wilde ik nog niet proberen(met rechts was al lastig genoeg)

Hier hebben we Tamara
Een 11 jarige KWPN merrie
ze heeft een stokmaat van zeker 1.75

Rijden doen we door problemen (bokken, staken, onder mij wegrennen) al zeker 1.5 jaar niet echt meer. Dit is ineens begonnen nadat ze tijdens mijn rijles opeens recht overeind kwam. Sinds dien zijn we een osteopaat, 2 dierenartsen, 3 zadelmakers(en 5 zadels), Tamme Hanken(waar ik toch niet al te positief over ben) en een fysiotherapeut verder maar ze is steeds slechter te rijden.

Zo af en toe lijkt het beter te gaan of is ze weer behandeld en proberen we het weer, wat dan af en toe ook even goed gaat maar in het algemeen wordt rijden een steeds groter gevecht. Binnenkort gaan we nog een keer met haar naar de kliniek voor oa een thermografie. In de tussentijd met ik met haar blijven werken, en heb veel serieus gelongeerd maar nu wachten we de kliniek even af en gaan dan bedenken wat we dan gaan doen.

In de tussentijd doen we gewoon waar we op dat moment spontaan zin in hebben, wat vaak niets meer is als wat rondjes door het water en wat gek doen. Intussen hopen we op het kleine wondertje dat er op een dag iemand haar onderzoekt die ons dan ook kan zeggen wat er mis is met dit eigenlijk toch wel geweldige paardje, in de hoop dat het dan ook opgelost kan worden

Zo begon het:
Afbeelding

Enigszins zuur gingen we toen toch maar aan de wandel. Stappen kunnen we niet dus dat slaan we ff over dacht ze. (hebben we uiteraard alsnog gedaan, maar deze dame was koppig dus heb ik geen foto's van gemaakt)
Afbeelding

Vervolgens gaan we draven, in een sukkelgangetje....

Maar ineens zagen we iets, en we waren direct wakker!
Afbeelding

Even een vlot drafje:
Afbeelding
Afbeelding

En al vrij snel liep ze lekker haar rondje
Afbeelding

Aangekomen bij het water! ''Stap'' is weer teruggevonden!
Afbeelding

Eens kijken... Kunnen we daar omheen? Misschien wat grassprieten?
Afbeelding

Nope, ach dan maar natte hoeven...
Afbeelding

Oortjes komen al naar voren....
Afbeelding

Ja, daar!
Afbeelding

Nog even draven
Afbeelding

Hmm, worden we moe van!
Afbeelding

Nog ff oren en lippen laten wapperen
Afbeelding

blondeyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:17

De foto s vallen mee hoor,zitten leuke tussen,vooral dat wapperen en de waterfoto s :)
Ik hoop dat jullie heel vlug te weten komen wat er precies aan de hand is met je paardje,heel erg dat het rijden niet meer lukt... Maar je mag niks opgeven,voor alles is er een reden... ook al duurt het mss even langer,nooit opgeven en positief vooruit denken!
Veel geluk met je mooie viervoeter! :)

NiKip

Re: Tamara rondslingeren+door het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:20

Mooi dier!
Verder is ze in de omgang wel te hanteren? Geen dominantie?
Ik zou zeggen, verdiep je in natural horsemanship ;) Dan heb je genoeg te doen totdat je weer zou kunnen gaan rijden en houdt je haar mentaal goed bezig!

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 19:09

ninajojo schreef:
Mooi dier!
Verder is ze in de omgang wel te hanteren? Geen dominantie?
Ik zou zeggen, verdiep je in natural horsemanship ;) Dan heb je genoeg te doen totdat je weer zou kunnen gaan rijden en houdt je haar mentaal goed bezig!

Sterker nog, het is een heerlijk dier. Kan d'r letterlijk aan iedereen meegeven. Kan d'r ook overal aanraken, niks geen zuur merriegedrag wat dat betreft. Kan ook alles met d'r zolang ik er niet opzit, als het zo uitkomt ga ik zelfs onder haar door. Hoef d'r maar van een afstand te roepen en ze kijkt al met gespitste mega-oren mijn kant op <3.