[AR] sulky bevestigen achterop de trailer.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marjoleinft

Berichten: 2328
Geregistreerd: 25-06-06

sulky bevestigen achterop de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 22:57

Hoi hoi.

ik heb een zelfgemaakte sulky.
maar nu wil ik die achterop de trailer hebben (of voorop maakt niet zo veel uit.)
maar waar kun je van die beugels kopen / laten maken.
en wat kost dit ongeveer.?
er zit wel enige spoed achter moet op 10 juli op aangespannen keuring.
bedankt marjolein.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 19:40

hoi bij van der mee koetsen krijg je iets om ze op te hangen achter de trailer.moet je kijken onder accesoire

cissy

Berichten: 20356
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: sulky bevestigen achterop de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 19:43

hou er wel rekening mee dat je kogeldruk van je trailer kan veranderen als je er iets aan de voor of achterkant extra aanhangt.

marjoleinft

Berichten: 2328
Geregistreerd: 25-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 23:17

cissy schreef:
hou er wel rekening mee dat je kogeldruk van je trailer kan veranderen als je er iets aan de voor of achterkant extra aanhangt.


ja klopt hebben we al over na gedacht.
het gewicht wat aan de achterkant word opgehangen dat word vooraan ook geplaatst.
we willen dan 2 of 3 betonblokken voorop de dissel maken. zodat de trailer weer stabiel word.

willemke
Berichten: 64
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:50

Goedendag,
Enkele jaren terug plaatste ik onderstaande bericht hier op Bokt.

Mijn oplossing aan een Henra trailertje.
Onder de achterste twee dwarsliggers van het chassis zit links en rechts een koker van 50 mm gemonteerd, parallel aan de lengteas van de trailer. Hierin schuift links en rechts een kokerprofiel van 40 mm met aan één zijde op de kopse kant een oog gelast van buis met een diam van 60 mm. Deze 40 mm kokers, worden geborgd met een pen. Door de ogen van 60,3 zit in de breedte van de trailer in gebruikstoestand een pijp geschoven van 48 mm op 400 mm afstand van de achterklep. De tweewieler staat met de banden klem tussen de buis van 48 mm en de klep. Op deze manier draagt het chassis het gewicht van de tweewieler in plaats van de klep. De bomen van de tweewieler staan dan verticaal tegen de klep. Ik plaats een aluminium buisje van 25 mm door de bodemsteunen van de klep zodanig dat de tweewieler geborgd staat. Een spanbandje er omheen en ik ben startklaar.
Op de plaats van bestemming haal ik het tweewielertje er af, schuif de 48 mm buis uit de ogen en open de klep.
Al deze handelingen vergen weinig spierkracht en geen gereedschap. De tweewieler van en op het frame vergt wel spierkracht of de hulp van een dolly.
In verband met roestvorming, heb ik niets vastgelast aan de trailer, maar alles geschroefd. Als ik zonder tweewieler reis, schuif ik de 40 mm. kokers in, zodat ze niet achter de trailer uitsteken.
De kosten bedragen aan staal enkele tientjes en eventueel de kosten van galvaniseren of goede verf.
Op de schitterende site van een kennis van mij http://www.home.versatel.nl/remcodo/isadagboek.html staat in het dagboek op de datum zondag 13-1-2008 een foto van haar tweewieler aan mijn trailertje.

Willem