[AR] Wat voor een kar? (shetlander)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Wat voor een kar? (shetlander)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 02:26

Hallo iedereen,
Ik weet dus niet wat voor een kar ik zal kopen... Het is voor een 1.05m shetlander.
Wat ik in een wagen zoek...
- geremd
- 4 zit plaatsen
- makkelijk mijn hond meenemen (30 kg)

Ik denk dat een marathon wagen prettiger is omdat je dan recht vooruit kijkt/zit of niet?

Alleen recreatief. Budget €300. Mag 2e hands.
Zijn er nog weetjes of iets...?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 03:55

Grote of kleine wielen?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 06:55

met zo'n budget koop je geen goede marathonwagen.met dat budget zou ik kijken of toch voor een sulky waar je dan toch met je hond op kunt,maar niet met 4 maar 2 personen,of een concourswagentje die geschikt is voor een shetlander deze zijn niet te zwaar en zijn 4 wielig alleen weer maar 2 zit plaatsen.ik vind met 4 mensen op een kar voor 1 shet ook erg zwaar worden.succes met zoeken

Charr_x

Re: Wat voor een kar? (shetlander)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:28

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 18:45

Ik heb een shet van 99cm met een licht karretje kunnen er 4 personen op, maar met u budget is het al heel moeilijk.

superrozsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 17:48

marktplaats vind je miss iets

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 03:54

Hebben jullie goede ervaringen met sulky cavalettie?
uiteindelijk zal ik veel naar het strand gaan, cavalettie geschikt? Met of zonder rem?

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:36

Ik heb hem zonder rem, omdat het remsysteem toch niet van zulke goede kwaliteit is en hij licht genoeg is om op de broek te remmen.
Ik ben wel tevreden. Hij is niet ultra stevig, maar ik cross er flink mee door de bossen en hij houdt het goed, alleen bankje onderaan verstevigt.
Ik denk dat je op het strand wel goed zit met de cavaletti, hij weegt maar 36 kg en op het strand is het gauw best zwaar trekken.
Weet niet hoe lang je bent? Ik ben 1m72 en als je langer bent, ga je niet meer lekker zitten op de cavaletti.

Hoor veel goeds over hca sulky's, maar ik wou er 1 met een bankje.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:50

Ik heb een HCA met bankje, die maakt hij ook ;)

Afbeelding

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 09:08

Ik zou dan doorsparen. Zelf heb ik een leuke recreatiewagen op de kop getikt voor 950 euro. Wel een stuk duurder dan een andere wagen die ik via via kon kopen voor 500 euro. Dat was een zelfgemaakte wagen die ook nog eens een zwaardere rolweerstand had.

Afbeelding

In eerste instantie wilde ik enkel enkelspan gaan rijden, maar toevallig zat er een langboom bij het wagentje en als je dan toch 2 shetten hebt kun je net zo goed 2span gaan rijden :D

Voor het strand is een sulky beter, een stuk lichter natuurlijk. Cavalettie vind ik een leuke wagen voor het geld, ik had echter het oude type en die kreeg ik niet goed in balans. Dus ik heb hem verkocht en de recreatiewagen voor terug gekocht.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 16:54

Charr_x schreef:
Ik heb hem zonder rem, omdat het remsysteem toch niet van zulke goede kwaliteit is en hij licht genoeg is om op de broek te remmen.
Ik ben wel tevreden. Hij is niet ultra stevig, maar ik cross er flink mee door de bossen en hij houdt het goed, alleen bankje onderaan verstevigt.
Ik denk dat je op het strand wel goed zit met de cavaletti, hij weegt maar 36 kg en op het strand is het gauw best zwaar trekken.
Weet niet hoe lang je bent? Ik ben 1m72 en als je langer bent, ga je niet meer lekker zitten op de cavaletti.

Hoor veel goeds over hca sulky's, maar ik wou er 1 met een bankje.

Ja precies, ik wil er ook lekker mee gaan crossen haha. Heb je geen last van 'gehobbel' in draf (als je een keertje voorover gaat zitten je gelijk uit je stoeltje stuiterd?) Ben 1.65m dus zit wel goed :)

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:20

Ik ben er nog niet afgevallen, ook niet bijna, gewoon beetje schrap zetten als je echt gaat crossen over "oneffen" terrein. :P

amanda18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:28

Leuke pony heb je!
Ze heeft bij ons op stal gestaan :)

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:33

Als op het strand rijden de bedoeling is, zou ik dat even met de leverancier van de wagen die je wilt overleggen. Al dat zout stelt hoge eisen aan de kwaliteit van je materiaal, anders roest je wagen heel snel ;)

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:55

ik ben er ook nog niet over uit.
Ik dacht eerst het word een cavalettie, daarna dacht ik, ik neem toch maar een hca...
Maar nu denk ik weer aan de cavalettie.
Reden? Ik vind de instap heel fijn bij de cavalettie, aangezien ik nogal wat gezondheidsproblemen heb is de instap van de HCA niet zo prettig. Maar het gehobbel op de cavaletti is weer niet fijn voor mijn rug en bij de HCA minder zeggen ze.

Ik heb toen van _suzanne_ de tip gekregen over het bankje erop te laten zetten, maar toch heeft die dan geen fijne instap, aangezien je met de voeten op een balk zit i.p.v. het rooster van de cavaletti.
Nu had ik bij stadtwijck hele mooie gezien, maar hoor nu ineens waarschuwingen van andere dat je daar beter niet kan kopen.

Lastig ! haha

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:22

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:42

oh wauw! dat vind ik een mooie wagen!
Wat dat betreft zou ik het voor die zeker wel waard vinden om door te sparen, mits de vering is zoals ik wens. En ik zit met nog 1 probleempje. Mijn shetje is net 90 cm en vrij smal gebouwd. Vraag me af of het dan zou kunnen.

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:47

@chendo, je kan altijd eens contact opnemen met die mensen. Misschien kunnen ze je wel een oplossing bieden. suzan_bobar @ bokt heeft een wagen van excellent voor haar paard, misschien kan je haar eens vragen hoe de vering is.

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:01

Ga ik doen, dankjewel.
Het vervelende is dat er geen dealer in de omgeving zit hier, maar wie weet valt er iets te regelen over verzending ;)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 21:01

oooh waarom is het zo lastig!

_KiMmi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:24

Ik ga dit even volgen... Wil ook gaan mennen met mijn shet... En twijfel ook over een 2-wieler of 4-wieler... lastig :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 10:16

@_KiMmi_ wat zijn je eisen aan een kar en wat ga je er mee doen?

_KiMmi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 12:20

Zoek een wat lichtere kar liefst geremd. Waar ik af en toe iemand mee kan nemen. Heb geen wedstrijd ambities. We hebben hier zandpaden liggen en over de verharde weg. Wil ook graag mijn 2 hondjes mee kunnen nemen. En dacht zelf aan grote wielen. (niet die dikke kleine bandjes) Ben er nog niet uit wat ik nou wil. Een 2-wieler lijkt me lekker licht. Maar daar hoor je dan weer over dat je dan uit moet kijken dat hij niet achterover slaat. En dat hij niet op de schoft gaat hangen. Een 4-wieler lijkt me weer wat comfortabel zitten (stabieler). En dan kun je weer wat beter eens iets mee nemen (picknickmand). Dus ben er nog niet helemaal over uit... Ben al een tijdje aan het volgen naar de ervaringen van mensen over verschillende wagentjes. En de meningen zijn verdeeld :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 15:04

@_KiMmi_ ik ga van de week een leuke sulky ophalen, als dat niet bevalt kan je toch altijd nog overgaan op een 4 wieler?
Hoe groot zijn je hondjes? 2 kleine hondjes passen naast je op het bankje, een grotere hond (zoals mijne) zal wel op de grond moeten. Ik denk dat achterover slaan echt niet snel gebeurd, het lamoen zit in de lichtogen en ook nog eens aan de stopringen van de broek. Het is een kwestie van in balans maken. Als je filmpjes op youtube van mennen met een sulky opzoekt, moet ik zeggen dat je bij de wagentjes die goed in balans zijn de mensen helemaal niet ziet hobbelen! Een picknickmand/tas kan je (bij de cavalettie) erbij bestellen, deze zit onder het bankje. En als je niet meer dan 1 persoon mee neemt lijkt een sulky me voldoende.
Maar het ligt er maar net aan wat je zelf wil natuurlijk, mijn voorkeur gaat op 1 of andere manier toch uit naar de sulky!

_KiMmi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:48

Wat leuk! Succes met de sulky! Ja als de sulky goed in balans is moet er geen probleem zijn... Heel veel plezier ermee!