Ik kreeg onlangs de vraag van iemand of je tijdens wedstrijden bij het mennen ook hoefschoenen zou mogen gebruiken, want dan zou de hoefschoen voor hem een interessant product zijn. En is er dan ook verschil tussen een dressuurproef, vaardigheid en wegparcours of het wel of niet is toegestaan. Wie weet dit?
Ik rij zelf ook met hoefschoenen alleen heeft het weinig nut om bij een dressuur proef aan te doen, omdat ze eigenlijk op blote voetjes meer grip hebben. ik heb zelf oefen marathons ermee gereden en eigenlijk nooit wat van gehoord. sowieso in het wegparcour mag het wel, dan mag je ook alle beenbeschermers aanhangen die je wil, en je mag ook hoefijzers eronder. Dressuur en vaardigheid heb ik een twijfel bij.
Ik dacht gelezen te hebben van wel. Ga het even opzoeken .
Dressuur/vaardigheid: Blz 5, artikel 408 punt 3. Type hoefbeslag. Paarden mogen elk gebruikelijk type hoefbeslag dragen met uitzondering van dubbel beslag en loden vullingen op straffe van uitsluiting. Passende rubberen hoefschoenen zijn toegestaan.
Samengesteld: Blz 55, artikel 519 punt 3. Hoefbeslag. Paarden mogen elk gebruikelijk type hoefbeslag dragen met uitzondering van dubbel beslag en loden vullingen. Pasende rubberen hoefschoenen zijn eveneens toegestaan.