[AR] Beenbescherming vierspan

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ArroNnie

Beenbescherming vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 13:09

Hoi Allemaal!

Goed goed, eindelijk alle springschoenen en peesbeschermers binnen.
Omdat ik in mijn vorige topic verschillende antwoorden had op de vraag of 'voor'peeschermers ook om de achterbenen kunnen, wil ik dat hiet graag opnieuw van jullie horen; kan dit? Ja of nee?
Heb deze peesbeschermers besteld op Horseshopinternational en daar zeiden ze dat deze gewoon om de achterbenen konden.

( heb gelijk even foto's gemaakt van de peeschermers om de achterbenen::)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen ik de pony liet lopen deed hij even vreemd omdat hij het niet kent, maar na een tijdje liep hij er normaal mee.

Groetjes

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:13

je hebt ook van die 3-in-1 beschermers voor de voor en achterbenen. Ik vind die dingen ook best groot maar als ze daar mee kunnen lopen, kunnen ze ook best lopen met de peesbeschermers achter. ( maar ik zou dan toch gaan voor echte beschermers voor de achterbenen zoals bijv die 3-in-1).

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:21

Ze lijken mij wat laag zitten, of is dat gezichtsbedrog?

Ik heb zelf voor mijn paard hoge achterbeen beschermers van BR en die zijn net iets anders getailleerd bij de kogel. Dus wel opletten dat het niet kan schuren bij de kootholte daardoor.

Verder ziet het er niet raar uit ofzo. Dus denk wel dat het kan.

Kijk maar:
Achterbeen beschermers
Afbeelding

Voorbeen
Afbeelding

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:27

sheela schreef:
je hebt ook van die 3-in-1 beschermers voor de voor en achterbenen. Ik vind die dingen ook best groot maar als ze daar mee kunnen lopen, kunnen ze ook best lopen met de peesbeschermers achter. ( maar ik zou dan toch gaan voor echte beschermers voor de achterbenen zoals bijv die 3-in-1).

Het nadeel van de 3-in-1 is dat als je er marathon mee gaat rijden er heel veel zand tussenkomt en als je door het water gaat ze erg zwaar worden, omdat ze water opnemen. Ik zou gewoon voor harde peesbeschermers gaan. Vind ze op de foto niet zo verkeerd zitten eigenlijk. Ze zijn ietswat kort, maar dat is het verschil tussen voor en achterbeenbeschermers. Het grootste gedeelte word nu wel beschermd.

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:59

daarbij 3-in-1 beschermers worden ook loodzwaar als je daarmee flink door de water bak gaat.

en oppassen met deze beschermers dat ze niet gaan draaien (heb ik nogal vaak lastvan met mijn enkelspan)
maar voor de rest kan dit prima hoor zolang ze geen wondjes etc krijgen gewoon ermee rijden.

en als het niet gaat kan je eventueel ook voor langere strijklappen gaan
Afbeelding
ik heb tegenwoordig deze met vierkant in de neopreen springschoenen had ik ook om bij het tandem en nooit wondjes gehad