Hij vind het wel heel erg leuk, bij bepaalde oefening (vooral hoofdschudden) is die ontzettend enthousiast, maar bijv buigingen van het hoofd naar links en dan vooral naar rechts (moeilijke kant) vind ie echt niet leuk. En dan loopt ie ook gewoon weg en gaat ie aan de kant gras eten.
Het is sowieso een snelle opgever, hij is slecht met iets doorzetten. Dat heeft als voordeel dat ik altijd de winnaar ben met machtspelletjes. Bijv weggaan bij vriendjes, een bepaalde weg in slaan die hem verder van zijn vriendjes wegleid en dergelijk. als nadeel heeft dat dat ie over zijn eigen grens heen gaat als ik dat van hem wil, waardoor ik bij alles goed in moet schatten of ie iets weigert omdat ie het gewoon niet wilt (vriendjes) of dat het bijv pijn doet (ergens over heen lopen) En hij geeft dus ook heel snel op met dingen proberen, zoals dit, hij heeft zoiets van het lukt niet, ik snap het niet, ik geeft het op.
Hoe kan ik hem zo motiveren dat ie doorzet? Ik probeer het al zo makkelijk mogelijk te maken en het echt stap voor stap te doen, maar als ie eenmaal doorheb dat ik dit van hem verlang, dan loopt ie al weg. Al is het maar het kleinste indicatie, van alleen maar zijn hoofd opzij bewegen.
Uiteraard doe ik genoeg andere dingen tussendoor. En dan komt ie ook weer terug, en blijft ie ook bij me. Maar als ik iets vraag waar die niet zoveel van snapt, dan wil die niet meer.
Maar we lopen dus wel vaker tegen dit probleem aan. Ik zou graag willen dat ie een iets sterkere mening voor zichzelf zou ontwikkelen, en ik denk dat dit het beste werkt met grondwerk, maar ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken.