Longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ambeerlisa

Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 22:59

ik ben op dit moment bezig met een tuigertje in te rijden. Hij heeft een lief karakter en leert super snel. wel is hij heel uitproberend en heeft geen respect voor mensen (niet stilstaan en wanneer je hem corrigeert negeert hij). met longeren stapt hij netjes op de hoefslag, draven al van de hoefslag af en galopperen is een heus karwij.

Hij rent door de bak als een gek in Turbo-draf Maar helaas komt hij niet in gallop. de enige manier die tot nu toe succesvol is, is met de zweep achter zijn kont aan rennen.. maar hij reageert ook niet op de zweep.

Iemand een idee wat de oorzaak hiervan is en hoe ik dit kan oplossen?

RosaNur

Re: Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:04

Tuigers hebben vaak moeite met de galop en des te meer als dit niet van vroeg af aan getraind is om te doen.

Ik rijdt momenteel een fries die het ook zeer moeilijk heeft met galop en uit zichzelf liever ook niet aan sprong.

Als deze manier de enige manier is om hem erin te krijgen, houdt dan vol, probeer het commando 'galop' hieraan te koppelen en beloon zeer uitbundig als hij gaat. Probeer hieraan ook een hulp met de lijn te koppelen, een ophouding bijvoorbeeld, veel paarden reageren hier uitstekend op. Een ophouding moet je in dit geval zien als drijvende hulp, let hierbij ook op je lichaamshouding.

Als je dit consequent toepast en tijdig beloont denk ik dat je er wel verder mee komt en hij er ook lol aan gaat beleven.

Ambeerlisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 23:10

Ik laat hem met zijn hoofd naar binnen kijken en probeer het commando ook. dan heeft hij na een tijdje flink met de zweep erachteraan rennen paar pasjes galop waarna hij weer terugvalt in draf. ik beloon hem dan wel... maar effectief is mijn manier niet.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:36

Omdat er voor longeren een apart deel is:
RT-P -> GVL