ja voor 20 euro heb je al een longeersingel tegenwoordig.. En een longeersingel heeft geen effect op de manier van longeren.. het is de manier van bijzetten.. Ik zet bij met touwtjes.. en die kunnen ook over mijn zadel heen lopen..
JuudKaas
Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-11 21:22
ik heb alleen geen geld op het moment, dus iets alternatiefs zou mooi zijn!!
gewoon met zadel longeren? Geeft dat hetzelfde effect?
welk effect wil je?
Als je een zadel oplegd, dan kan je ook een bijzet bevestigen of 3 puntsteugel. Alleen zullen de stijgbeugels en/of zweetbladen wel wat klapperen en is het afstellen een beetje handig zijn...
De eigenaar zei dat we voor haar een longeersingel moesten hebben, alleen zijn we allebei een beetje geld loos. Toen wilde we iets anders om haar achterhand er meer onder te krijgen.
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
mag ook zonder caps.. TS ik zou gewoon een longeersingel kopen. Dat is het beste.. en als je dat niet kan zou ik toch wachten met longeren tot je het wel kan betalen .. of leen het van iemand. Want anders ga je dingen fout doen.. en daar word je paardje ook neit beter van
3uitenbeen
Geplaatst: 06-06-11 22:10
Met een longeersingel en touwtjes alleen krijg je de achterhand er niet onder, daar zijn overgangen voor nodig en die het liefst 'gedragen' over de rug, om de achterhand te trainen is een pessoatuig beter, deze stimuleert te achterhand. Zoals eerder verteld, een longeersingel heb je voor ongeveer € 20 een pessoatuig voor € 35.