[AR] Ervaringen Excellent marathonwagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rosemarijng

Ervaringen Excellent marathonwagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 16:30

Voor mijn Friese merrie van 1.66 m ben ik op zoek naar een nieuwe kar. We rijden nu met een wagen met plaats voor 6 mensen,en dat rijdt in principe prima. Echter, we gaan steeds meer vooriuit en ik wil graag eens een wedstrijdje gaan rijden. Helaas is onze huidige kar erg lang en daarom ben ik op zoek naar een marathonwagen met twee zitplaatsen voorop (bokkussen dat verplaatsbaar is zodat er nog iemand naast kan zitten) en geen 4 zitplaatsen achter op. We zijn dus op zoek naar een marathon/recreatiewagen, neigend naar marathong. Bij ons in de buurt hebben we van het weekend een Excellent marathonwagen gezien.
Aangezien dit merk redelijk nieuw is vroeg ik me of of er mensen zijn die een dergelijke kar hebben en wat de ervaringen zijn. Ik ben benieuwd om te horen wat jullie van deze marathongwagens vinden!

Ipsilonka

Re: Ervaringen Excellent marathonwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:16

Ik heb zelf naar alle tevredenheid een Clever kar. Vandaag zat ik toevallig met een verkoper van karren te praten (Cavallier) en die noemde Excellent bagger of iets in die trant. Verder heb ik er geen verstand van hoor, maar ik wilde het je toch even melden.

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 19:37

Heb er nu een van clever. Heb deze wagen nog geen jaar en er zitten volop slagen in de wielen en roestplekken op terwijl ik met deze wagen niks anders doe dan met de goedkope recreatiewagen die ik hiervoor had. Wagen wordt intensief gebruikt maar ook altijd netjes schoongemaakt en staat altijd binnen, bij mij komt er dus zeker geen nieuwe clever.
Heb tot nu toe hele goede ervaringen met een dealer van excellent met losse onderdelen en service en heb al verschillende mooi dingen bij hem zien staan. Mijn volgende wagen wordt dus een van excellent zodra we weer genoeg gespaard hebben.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:05

ook hier wordt gereden met een excellent wagen maar dan richting recreatie die we alleen gebruiken voor de dressuur en vaardigheid. wij rijden er met een 2 en 4 span mee en deze wagen bevalt zeer goed

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:20

Geen ervaringen met Excellent helaas, maar misschien een andere tip om eens te kijken...

Ik heb een Cavalier, gekocht bij v. Schie Mensport in Zwaanshoek:
Afbeelding

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:32

Wij hebben sindskort een Excellent marathonwagen. Tot nu toe bevalt die prima.
Zowel enkelspanpony, enkelspan paard of dubbelspan pony's kunnen ervoor.
Wielen rollen heel licht, dus voor de pony's ook niet zwaar.

Afbeelding

rosemarijng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 23:08

Bedankt voor de reacties en de mooie foto's! Blijft lastig om een goede kar te vinden maar moet zeggen dat ik wel onder de indruk was van de Excellent wagen, vandaar dat ik nieuwsgierig was naar jullie ervaringen.

Nouvel: jouw Cavelier wagen is ook erg mooi! Zeker ook in combinatie met het paard!

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 07:56

Ik zou de importeur is bellen, een hele geschikte man. Je kunt je wensen kenbaar maken zodat de menwagen precies wordt zoals jij hem wilt hebben.
Over een paar weekjes komt de onze, ik ben zo benieuwd.

rosemarijng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 10:06

ulyse schreef:
Ik zou de importeur is bellen, een hele geschikte man. Je kunt je wensen kenbaar maken zodat de menwagen precies wordt zoals jij hem wilt hebben.

Heb jij alles via de importeur geregeld en niet via de dealers?
Weet inderdaad precies wat ik wil en dat is ook te krijgen heb ik al gezien.
Kan me voorstellen dat je erg benieuwd bent. Hebben jullie er lang op moeten wachten?

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:18

rosemarijng schreef:
ulyse schreef:

Heb jij alles via de importeur geregeld en niet via de dealers?
Weet inderdaad precies wat ik wil en dat is ook te krijgen heb ik al gezien.
Kan me voorstellen dat je erg benieuwd bent. Hebben jullie er lang op moeten wachten?

De dealer waar wij de menwagen besteld hebben is tevens de importeur. Je moet wel even geduld hebben. Het duurt ongeveer een week of 10.

rosemarijng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 22:51

Voor een mooie en goede wagen is wel wat geduld op te brengen toch :).