hallo, heeft iemand een goede manier waarmee je de balans van het paard kunt bevorderen? bijvoorbeeld een soort hulpteugeltje voor met longeren of een bepaalde manier van longeren of wat dan ook. Mijn paard heeft namelijk last van het vinden van zijn balans ( voor en achter is als het ware nog niet zo'n goed geheel) waardoor mjin paard wat gaat hangen en het moeilijk vind om lang bovenin te blijven. als hij in een niet zo'n goede dag is loopt hij veel korten en wordt hij steeds langer, dan heb ik hem even goed en dan gaat hij telkens weer een beetje hangen en word helemaal lang. Terwijl als hij een geode dag is hij best 3 minuten super kan galopperen super los enzo. heeft iemand iets een tip of een manier die hiervoor eens goed zou kunnen werken? dan hoor ik het super graag!
NikkivanOlst
Geplaatst: 08-06-11 15:01
je zou eens grondwerk en dressuur vanaf de grond kunnen overwegen, misschieng lange lijnen of dubble longe?
ik heb ook een paard met balans probleem en bij mij gaat het ook neit over ben al tijdje bezig met dubbele lijnenn en daar pikt hij het wat sneller mee op en heel erg op 2 teugels en 2 benen zetten
oh ja dankje een dubbele longe zal eens proberen maar als je dat doet moet je het wel goed kunnen of niet? maar doen jullie met dubbele lijn er dan nog een hulpteugel bij?