[AR] vliegendeken tijdens het mennen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sasika

vliegendeken tijdens het mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 23:06

Omdat ik verhuisd ben naar een ander gebied waar meer dazen/vliegen/ander soort ongedierte van de zomer aanwezig zijn, ben ik van plan om vliegendekens voor mijn ponys aan te schaffen omdat sprayen niet mijn voorkeur elke dag heeft.

maarr nou vroeg ik mij af wie heeft ze? en welke kan ik dan het beste aanschaffen? Zweten ze erg onder deze dekens?

brand los!!!

dank je :D *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 23:40

Ik heb die van Ideal gekocht via http://www.tuigonderdelen.nl
Vandaag niet mee gereden, maar wel even 'aangepast'. Heb hem gekocht ivm mendurance zodat we in geval van nood er iets om heen kunnen doen en ik weet niet hoe erg het hier wordt in 't Brabantse land.
Aangepast zag het er prima uit. Zit stevig vast en is dus echte mendeken. Denk dat het zeker helpt want ze zitten helemaal onder zo'n net. De sleutels waar je leidsels doorheen zitten kunnen door twee gaten, er zit ook een soort sleuf in voor je leidsels en je kunt het lamoen en je ligtogen er goed doorheen doen.

Met het mennen vandaag had ze vooral last van vliegen bij haar nek / borst. Maar goed we draven natuurlijk lekker door de hele tijd en ze gaat met een flink tempo in draf }:0 We merkten ook dat als we hadden gekoeld (dus fles water over hals heen, we waren aan het trainen voor mendurance) de vliegen alweer een stuk minder bleven plakken en het weer een kwartiertje zeg maar vrijwel vliegvrij was. Dus dat kan ook nog een idee zijn (dat je groom er af en toe een fles water over doet als je buiten rijdt).

De vliegen/dazen/whatever op de achterhand kun je er met je zweep makkelijk afkrijgen. Buik zweet blijkbaar niet zo erg had ze niet zo'n last van.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 09:12

Ik heb ook die van Ideal en die bevalt super!

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 11:14

Ik heb een 'gewone' vliegendeken gekocht bij ons paardenwinkeltje en die goede man heeft er meteen openingen in gemaakt voor de leidselogen. Ik ben er zeer tevreden over en hij past mijn C-pony en op mijn paard.
Het zweet niet en is fijn in gebruik!
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3FB4IR4N.jpg

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:10

Divoza daar hebben ze een deken speciaal voor tijdens het mennen.
buurman heeft hem ook en vind hem heel fijn!

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 13:35

Hier ook een vliegendeken van Ideal en bevalt heel erg goed !!!

Pien28

Re: vliegendeken tijdens het mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 16:04

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 17:15

Het nadeel is dt van ideaal pas vanaf maat 145 gaat en ik heb of 125 of 135 nodig shetlanders...

iemand evetueel ervaring met de imperial men dekens?

iedereen wel erg bedankt voor de reacties!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:17

De fly over maken ze eventueel op maat. Maar het lijkt me dat als je een grotere Ideal koopt dat je met wat handigheid die zelf ook wel op maat kunt maken :Y) (is wel stuk goedkoper).

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 18:40

nou de fly over vind ik een duur grapje eerlijk gezegt!

ik denk dat ik toch voor eentje ga die op maat is (gezien ik het altijd zonde vind om iets te verknippen :))

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:43

Bij agradi hebben ze maat 135.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 19:02

sasika schreef:
Het nadeel is dt van ideaal pas vanaf maat 145 gaat en ik heb of 125 of 135 nodig shetlanders...

iemand evetueel ervaring met de imperial men dekens?

iedereen wel erg bedankt voor de reacties!

op de site van Ideal staat dat ze vanaf 135 gaan, maar je kan gerust een maat groter nemen. Voor de mijne (B-pony) heb ik een 175 (terwijl ie normaal 155 heeft), en deze past precies. Die had geen maat kleiner moeten zijn. Dezelfde 175 gebruikt een clubgenootje van me voor zijn smalle pony van 1.40m, maar daar is ie veel te klein voor. Dan past ie niet netjes dicht van voren, alle riempjes op het laatste gaatje, en dan mis je toch een heel deel bedekking van de hals...