[AR] Menno en Wouter voor het echie!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pomski

Menno en Wouter voor het echie!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 19:38

In een dwaze bui had ik mijzelf opgegeven voor de SGMW in Blaricum op t' Harde!!

Vrijdag alles in orde gemaakt, pony's nog even gefatsoeneerd met behulp van een scheerapparaat en heeeel veeeeel shampoo!!!
S'avonds parcours gelopen!! Zelf een halve marathon achter de rug, maar goed de route was dankzij veel vriendelijke mensen die niet beroerd waren om mij het een en ander uit te leggen, duidelijk!!!

Zaterdagochtend op een onmenselijk tijdstip uit bed!! 2 x heen en weer gereden aangezien de kar en pony's niet tegelijk vervoerd konden worden!!

Als eerste de dressuur!! Mijn pony's hadden nog nooit dressuurmatig voor de kar gelopen, het enige wat ik goed geoefend had was het proefje doorlezen!!
Ik vond hem al wat moeilijk, ze hadden het maar over uitgestrekte draf, verzamelde draf, achterwaarts!!! Dat achterwaarts op het inrijterrein eens een keer geprobeerd! Geen succes, Wouter dacht dat hij omhoog moest in plaats van achteruit, weet hij veel!!!

Afbeelding
Afbeelding

Maar goed, dus in een keurige uitgestrekte draf :P de ring in, ja hoor getoeter, of we even bij de jury wilde komen!! Welke proef ik in hemelsnaam aan het doen was!! (had inmiddels al hele pirouettes gedraaid en changementen laten zien)
Moge duidelijk zijn dat we dus de verkeerde proef hadden, de jury was heel aardig, we mochten zijn proefje lenen en opnieuw beginnen!!
Dit ging eigenlijk heel erg netjes!!!

Toen de vaardigheid!! Behalve 2 overleden pionnen, en een moordaanslag op de toeschouwers (Wouter probeerde de ring uit te knallen) ging deze ook heel netjes, we waren dik binnen de tijd, en ze waren vrij makkelijk te sturen!
Achteraf een preek van de jury gehad omdat ik vergeten was af te groeten, schijn ik wel vaker problemen mee te hebben! Maar ook deze was vergevensgezind en we mochten verder!!

Sorry, slechte kwaliteit!!
http://www.youtube.com/watch?v=seciJ_CJzKE

Op naar de veterinaire keuring, Wouter had 60, en Menno 52!!
Door naar het wegtraject, deze was 8 kilometer en moest met een gemiddelde van 12 km per uur afgelegd worden! Ik geloof dat we 1 minuut te laat binnen kwamen, dus wel wat strafpunten maar geen uitsluiting!
Vervolgens door naar het staptraject van 1 km die we ruimschoots haalde!!

Opnieuw een veterinaire keuring, Wouter 88, menno 60, dus we mochten weer verder!
het leukste onderdeel, de marathon! Er waren 6 hindernissen (3 op het terrein en 3 in het bos) over een traject van 5 km!
Hindernis 1 ging goed, die had ik goed onthouden van het parcours lopen vrijdagavond!

Hindernis 2 bleek al dat mijn korte termijn geheugen niet zo denderend is, en met wat flinke tijdfouten van mijn kant toch foutloos doorgekomen!!

Hindernis 3 was op de woensberg, een vrij steile heuvel, flink werken voor de pony's om dan ook nog tussen alle bomen door te wringen!!
Maar ze deden het super!
De laatste afdaling ging richting de finish, kat in het bakkie dacht ik, en met volle vaart ging ik erop af! Wat deden die draken, die ten alle tijden een uitweg proberen te vinden, nu niet!! Vlak voor de finish maakte Menno een haakse hoek naar links, mijn kar kwam los van de grond!! gelukkig kwam deze ook weer met beide beentjes op de grond, maar eveneens dus een flinke tijdverspilling!!!

Hindernis 4 ging om maar weer even uit de traditie te stappen, wel goed!!!

Hindernis 5 was weer op het terrein, en behalve een eveneens klein tijdsfoutje door mij ging deze ook goed!!!

Toen de laatste, hindernis 6! Inclusief waterbak!! Deze deden ze na een kleine aarzeling van Wouter ook goed, de laatste doorwading sprongen ze er zelfs in! Ik heb hier een flinke stuurfout gemaakt, waardoor Wouter enorm omhoog kwam, in de strengen verward raakte en mijn groom van de kar af moest! Helaas daardoor gediskwalificeerd!!!

Toen weer door naar de veterinaire controle, deze was helaas in de velle zon! Menno zat goed met zijn 88, maar Wouter zat rond de 100! 10 minuten wachten, Wouter 44 (het beste herstel van de hele dag zij de vet) en Menno 52!!!

http://www.youtube.com/watch?v=PmJHGG5JzEw

We hebben in ieder geval een leuke dag gehad, veels te warm weer en een hele hoop geleerd!!!!!

KimD

Re: Menno en Wouter voor het echie!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:03

Geweldig geschreven :') En voor n eerste keer niet eens s zo slecht. :)

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 23:13

Ik moest stiekem wel een beetje lachen toen ik dit las,
Super geschreven en super gedaan, wat een lef en door zettingvermogen

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 23:26

wat een leuk fimpje hihihi ik moest erg lachen tjee die twee hadden er ook echt zin in.....wat een leuke paardjes en naar mij idee hadden ze er nog lol in ook..... <3
wat een lef en ik vond het super.... _/-\o_
en lol met je knol(en)...is ook eigelijk het enigge wat telt :j
ik vond het alleen al leuk om naar te kijken...echt wat een leuke paardjes... <3

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 06:59

Misschien niet aardig, maar ik moest niet lachen om je verhaal.
Ik hoop dat je jouw pony's beter heb voorbereid op zo'n zware dag (in deze temperaturen) dan je schrijft in je post. Je hebt hartstikke werkwillige pony's, die zich goed laten sturen door de vaardigheid. Jammer dat je dan geen moeite heb gedaan om de dressuurproef serieus voor te bereiden.
Een goede samengesteld proef rijden kost nu eenmaal veel training en voorbereiding.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 09:20

Wat een geweldig verslag, Chantal!
Je hebt weer genoten, denk? Wouter die weer de clown uit hangt diverse keren... Goed man!
Jammer dat het bij twee fotootjes is gebleven. Wil er meeeerrrr!!

janouk schreef:
Ik hoop dat je jouw pony's beter heb voorbereid op zo'n zware dag (in deze temperaturen) dan je schrijft in je post.

Mwah.. Ik ken deze twee Shet's goed, en ik weet dat Chantal er veeeeelll meer mee doet dan de gemiddelde Shetlander.
Daar hoef je dus echt niet bang voor te zijn :)

Frie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 09:24

ah dat is fijn om te weten. dat is inderdaad niet uit het verhaal op te maken. Inderdaad wel wat lef voor nodig, maar het kan een belediging zijn voor andere deelnemers als je de onderdelen niet serieus neemt.

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 09:43

@ janouk, jij hebt geen idee wat ik allemaal met mijn pony's doe!

@ Frie87, waar zie jij staan dat ik de onderdelen niet serieus neem?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:05

Pomski schreef:
@ janouk, jij hebt geen idee wat ik allemaal met mijn pony's doe!

@ Frie87, waar zie jij staan dat ik de onderdelen niet serieus neem?

Je vraagt waarom in je post lijkt of je de onderdelen niet serieus neemt.
Dit noem ik geen goede voorbereiding van een dressuurproef.

Citaat:
Mijn pony's hadden nog nooit dressuurmatig voor de kar gelopen, het enige wat ik goed geoefend had was het proefje doorlezen!!

Ik ben blij te horen dat je jouw pony's goed voorbereid heb op zo'n prestatie.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 11:29

Leuk geschreven!
Haar ponys zijn zeker wel goed voorbereid, ze doen wel eens mee met ritten waar ik ook mee doen en ze houden de paarden prima bij enzo!

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 11:42

Oh wat een verhaal :)
Ik zou het geen belediging vinden als iemand op wedstrijd komt die het gewoon eens wil proberen en vervolgens superveel lol heeft met zijn of haar paarden hoor... Op wat voor wedstrijd dan ook.
Als ik me daarom druk moet gaan maken, moet die persoon toch zelf weten? Als de paarden het goed af kunnen en ze lol hebben... Vind dat zo raar... Alsof iedereen even serieus bezig moet zijn omdat een ander dat ook is...

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 11:51

Wen_en_Jelle schreef:
Alsof iedereen even serieus bezig moet zijn omdat een ander dat ook is...

En je moet het eerst eens geprobeerd hebben voordat je superenthausiast kan raken..
Wat een weer vandaag trouwens ;(

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 12:00

Lol hebben we zeer zeker gehad!!! Daarbij was het een super leuke ervaring en hebben we veel geleerd!!!!

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:02

fijn dat je zoveel plezier hebt gehad :j
maar dan reed jij dus een moeilijkere proef dan je moest rijden :oo

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 12:07

Carrera97 schreef:
fijn dat je zoveel plezier hebt gehad :j
maar dan reed jij dus een moeilijkere proef dan je moest rijden :oo

Haha, een heel wat moeilijke proef ja!!
Maar hij heeft me vrij snel gered hoor, ik ging groeten (groet ik een keer, is het weer niet goed) en dat hoefde in de ''makkelijkere'' proef helemaal niet!!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:14

Wat een leuk spannetje heb je toch <3

Maar juist daarom kan me wel wat vinden in de opmerkingen van Janouk. Je hebt een aantal flinke narrow escapes gehad, gaan de pony's wel door het lint (letterlijk en figuurlijk) bij de vaardigheid, heb niet alleen jij een probleem maar iedereen die daar staat. De boel omhoog en pony verstrengeld in de strengen, da's niet fijn. Verkeerde proef of niet afgroeten, OK kan gebeuren, maar denk dat als je dat nog een of twee keer doet, bij jou in de regio dat ze dan wel zoiets zullen hebben van nee, he, heb je dat span weer en dan wordt je gewoon, terecht, direct gediskwalificeerd -O-

Je hebt dan kleine pony's en een lichte wagen waardoor corrigeren of uit de strengen nog wat makkelijker gaat dan bij groter materiaal, maar dan nog vind het wel sneu voor je pony's eerlijk gezegd, ze doen zo hun best.

Neemt niet weg dat je met een beetje betere voorbereiding en wat oefening vast heel leuk (en veiliger) mee kunt doen +:)+ en ja, je moet ergens beginnen, da's ook nog een keer zo natuurlijk :+

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 12:34

Mijn pony's hebben wel vaker een marathon en vaardigheid gelopen, meer dan eens zelfs!
Het enige wat ze niet eerder hadden gedaan was een dressuurproef aangespannen gelopen!
Sneu voor mijn pony's vind ik onzin, er is niets gebeurd waar zij onder geleden hebben, Wouter komt altijd vrij snel omhoog, dus dat is niets nieuws! Hij heeft er ook niets aan over gehouden, was vrij snel weer los!

En ik heb flink wat manouvres gezien van ervaren menners waar iedereen zijn hart bij vast hield! Maar goed, ik hou er nu over op!!!

Dewienpongo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:51

wouter en menno zijn toppertjes!!!!

Dewienpongo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:51

oooooooohh en chantal je bent ook best top hoor hahahahaha

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 20:54

Dewienpongo schreef:
oooooooohh en chantal je bent ook best top hoor hahahahaha

Dank u, dank u _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

_Gabriellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:58

Hey Chantal!

Ziet er erg leuk uit met die 2 kleine kleine droppers :)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:09

Super leuk!!!! jammer van de diskwalificatie maarja als je maar lol hebt he. Had Ilse het goed gedaan :P

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 09:09

Ilse had het super goed gedaan!!!!! Was erg blij met haar!!!

Frie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:51

`@ pomski: het kwam zo op mij over uit het verhaal. Natuurlijk moet je de dingen allemaal eens voor de eerste keer doen en plezier hebben is ook belangrijk, dat ben ik zeker met je eens. Ik zou er ook om kunnen lachen hoor en mij zou het in ieder geval niet storen, was niet als een aanval bedoeld.