[AR] Tweewieler hangt achterover

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jen

Tweewieler hangt achterover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 19:58

Ik ben bezig met mijn pony te beleren voor de wagen maar zit met een probleem. Heb twee jaar geleden een twee wieler gekocht bij stadtwijck in goedereede. Ivm ziekte heb ik deze niet kunnen gebruiken en ben ik sinds kort bezig met mn pony ervoor te zetten. Nou kiept hij achterover, ook als we de zitting helemaal naar voren hebben geschoven. Wie heeft misschien een tip om hier iets aan te verbeteren? Ik zat te denken om andere burry's ervoor te laten maken. Maar verder kan ik echt niks bedenken.

Dit was het eerste rondje, hierna hebben we hem wat verstelt maar het zit nog niet goed en heb ik geen foto's van. Heb hem ondertussen er ook niet meer voor gezet want ik vind het echt niet fijn zitten.
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:38

Nee dat zit niet lekker :n
Je moet de burries even laten bijbuigen. Dus dat je ze halverwege wat laat bijbuigen waardoor de hoek dus kleiner wordt, je 'zit' stuk rechter komt. Dan is het probleem verholpen.

Dus peerd er even naast zetten, bankje recht en dan kijken hoe hoog de burries zouden moeten hangen tov hoe hoog ze nu zitten. Dat verschil dat moet je bij laten buigen. Dan zit het goed.

Laten bijbuigen kan gewoon bij las/constructie bedrijf, ik heb het ook laten doen bij de tweewieler van mijn paard, kostte 20,- Euries :7 Kijk maar even in de advertentie, zie je dat zitje gewoon 'recht' zit, zo moet het bij jullie ook worden.

Napie

Re: Tweewieler hangt achterover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 09:46

Je lichtogen kunnen ook nog wel een gaatje lager maar ik weet niet of je er dan al bent. Wagen is eigenlijk voor een kleinere maat pony denk ik

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:55

Citaat:
Wagen is eigenlijk voor een kleinere maat pony denk ik
Lijkt me er een voor A'tjes.
Dat denk ik inderdaad ook, als je denkbeeldig de boel 'rechtzet' is het spatbord maar heel laag vergeleken bij de hoogte van de pony.
Hoe hoog is de pony trouwens?

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 13:26

Als je met deze kar wilt blijven rijden kun je het best de schoorstang die onder de lamoenbomen zit los slijpen van het lamoen, deze omhoog buigen en weer vast lassen.
Je moet even meten hoe hoog de lichtogen zitten bij de pony (gaatje zakken kan idd wel) en dan kun je bij het buigen/lassen de kar op de juiste hoek instellen zodat deze recht en in balans zit met de zitting in het midden zodat je ook nog stelmogelijkheden hebt.

jen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 22:19

Dank je wel voor de tips allemaal, hier kan ik wel wat mee. De lichtogen lager heb ik ook al geprobeerd maar dit maakte niet veel uit.
De pony is 1,16 hoog, dit karretje hebben ze nog moeten maken toen ik hem bestelde en heb de stokmaat door moeten geven. Dus baal dr best wel van dat het niet helemaal goed is.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:41

ik zou toch even contakt opnemen met de maken van deze kar.en even je verhaal uitleggen,misschien doen hun hier nog wat mee.want dit kan niet deze kar lijkt wel voor een shetlander,als je zegt dat jou pony 116cm is

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 16:29

Grotere wielen eronder en je bent een stuk verder

sandersander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:24

miss zijn grotere wielen inderdaad een idee :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:47

Grotere wielen is een optie, maar als je kijkt hoeveel ruimte je nog over hebt om te vergroten zou dit denk ik niet echt heel veel groter kunnen. Ook zie je dat je lamoen letterlijk in je lichtogen hangt en niet steunt. Bij een hobbel is de kans van los schieten van de veiligheidslichtogen erg groot.

Als ik naar de foto kijkt lijkt het wel of de zitting ook meer steun nodig heeft aan de achterkant, hij is enkel aan de voorkant verstevigd. Als je er niet op zit blijft hij dan wel mooi recht staan?

jen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 16:54

Als ik er niet op zit blijft hij wel mooi recht ja. Heb ondertussen contact gehad met stadwijck en ik mag de bladveren opsturen en dan sturen hun andere terug. Even kijken of dat werkt.