Ik hoorde gister dat het zo warm zou worden vandaag, ik dacht; dat moet ik m'n arme shetters maar niet aan doen om ze midden op de dag te trainen. Besloot er om half 8 uit te gaan. Kwart over 8 stond ik bij de wei. Lekker in het ochtend zonnetje getraind. Heb er 4 gedaan, maar heb van maar 1 pony foto's.
Picant is een onwijs lieve merrie van 11 jaar oud, ze is 1.06 groot en een enorme knuffelkont. Wel heeft ze een naar verleden achter de rug waar ik nu nog dingetjes van merk. Ik verzorg haar (en de andere paarden) deze zomer al 4 jaar. Loop dus al vanaf mijn 13e bij de eigenaar van de pony's. Vroeger was er niets met Picant te beginnen. 2span ging nog, enkelspan was 1 groot drama, om over het longeren nog maar niet te spreken. Één onverwachtse beweging en ze stond stijf achterover van de spanning. Ze kan inmiddels weer enkelspan lopen maar ze heeft hierbij nog veel spanning en de aanleuning is nog bagger. Het 2span doet ze nu erg goed en ze loopt zelfs in mijn wedstrijd span (marathon), ik heb in mijn leven nog nooit zo'n paard meegemaakt die zich voor de volle 200% geeft! Ook loopt ze achter in het 4span. Lange teugel heb ik haar zelf aangeleerd, ze beheerst de stap, draf en de galop. Wel heeft ze met de galop erg veel moeite! De wijk en schouderbinnenwaarts knopjes zitten er ook op. Ook kan ze onder het zadel.
Het longeren is in de 4 jaar enorm vooruit gegaan vind ik zelf en ben echt enorm trots op haar. Ik train d.m.v van touwtjes en de longeerlijn aan 1 kant om stelling te vragen.
Meet Picant tijdens een heerlijke wandeling:

Meet Picant tijdens de marathon ( steeds de rechterpony vanaf de bok gezien):

Meet Picant tijdens Lange Teugel op het EK:

Meet Picant in het 4span ( links achter):

Meet Picant onder het zadel:

En nu dan maar de foto's van vandaag:
(er is uiteraard een warming-up geweest, hier alleen geen foto's van)

Snappen jullie waarom ik zo trots op mijn kleine oogappeltje ben?