Ik wil graag een Tinker inspannen met een vrij klein karretje. Ik heb allen nog nooit getraind hierin. Ik heb wel een paar keer gereden met 2 welschjes voor de kar. Kan iemand me tips geven hoe ik dit trainen het beste kan aanpakken? Gelukkig is de Tinker heel erg verkeersmak, dus daar zal ik geen problemen mee krijgen.
Ik zou allereerst zelf les nemen in het mennen en dan iemand zoeken die je kan helpen met je tinker.
Als je tinker helemaal nog niet beleerd is in het mennen, kun je beginnen met werken aan de lange lijnen, dubbele longe. Zodat hij leert gestuurd te worden van achteren. Is ook gelijk een mooie training voor jou. Kun je je geleerde lessen in praktijk brengen. Zorg wel dat de eerste keren iemand erbij is die met je paard mee kan lopen. Want sommige vinden het echt raar als de commando's ineens van achteren komen.
Het echte slepen en inspannen zou ik met een ervaren persoon doen. Dat is toch een beetje trikkie om dat zo even te doen zeg maar.
Succes
SanneVissers
Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-11 21:54
Dankjewel voor jullie tips, ik wilde het namelijk zonder lessen proberen, maar zowiezo niet alleen de weg op met kar.
tine10
Geplaatst: 04-06-11 01:15
SanneVissers schreef:
Dankjewel voor jullie tips, ik wilde het namelijk zonder lessen proberen, maar zowiezo niet alleen de weg op met kar.
Dit moet je dus echt niet zelf gaan doen!!! Neem lessen, haal je koetsiersbewijs, zorg dat je een ervaren iemand vindt om je paard te beleren. Vind je dit allemaal te omslachtig of te duur: Begin er dan niet aan.
Aangezien er hierover een heleboel te vinden is hier een slotje. Mocht je na aanleiding van de informatie nog vragen hebben mag je altijd een nieuw topic openen. [AR] FAQ voor AR [AR] Wiki artikelen