Ik zet niet vaak wat op bokt, maar deze keer vond ik het toch echt de moeite waard. Aventa is een 7-jarige ruin waar ik af en toe een keer een onderlinge wedstrijd mee rijd. maar nooit echt grote marathons. Ik gebruik aventa vooral om les te geven, hij is super mak en kan iedereen erop zetten. Er lessen nu meisjes van 6,7 en 12 jaar op hem, die allemaal op hem hebben leren rijden. Zelf rijd ik hem ook wel eens onder het zadel en natuurlijk voor de kar.Afgelopen zaterdag hadden we dus een oefenmarathon in Herwijnen. Ik moest helemaal als eerste starten, dus vroeg op! (ik woon in het dorp ernaast, dus dat scheelt haha) Eerst de dressuur, ging aardig.. ik had niet lang genoeg ingereden, waardoor hij nog niet helemaal los was een kant op. De vaardigheid iets minder. Wel foutloos, maar doordat ik als eerst moest wist ik niet hoe krap de tijd stond, en was dus wat buiten de tijd. Daarna wegtraject, dat ging heel goed, hij was lekker voorwaarts, en moets hem op het eind nog flink inhouden, anders zouden we te vroeg binnen zijn. daarna het marathon traject, dat ging helemaal super! ik ben zo trots op hem, zelfs in de laatste hindernis galoppeerde hij nog 4x volop door de waterbak! superpaard!

1. voor de start

2. op naar hindernis 1

3. hindernis 1

3. hindernis 1

4. hindernis 1

5. tussen de hindernissen (moest je steeds een rondje om boomgaard rijden)

6. op naar hindernis 2 (mooi bergop haha)

7 hindernis 2

8. uit hindernis 2

9. op naar hindernis 3

10. tuig kapot, even ergens aan vast knopen (en achter boomgaard nog tape eromheen gedaan)

11. hindernis 4 in

12. hindernis 5

13. hindernis 5, brugje over

14. hindernis 6, heuvel op. braaf paard!

15. Klaar! even met paps en mams praten. Pa is hoofdhindernisrechter

uiteindelijk zijn we 5e van de 11 geworden, er reden ook officiele rijders mee. De wedstrijd werd georganiseerd door onze eigen menvereniging Waal&Linge. Echt een super mooie wedstrijd om te rijden! Ik ben echt heel trots op Aventa, en de leskindjes ook!

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!